Asras och Lexis aktiviteter!

Alla inlägg under januari 2009

Av Bettina - 3 januari 2009 18:19

Har inte haft tid att skriva men vi har inte bara latat oss ; )


Det har ju firats nyår mitt i allt och bor man i stan så får man räkna med en hel del smällande..blev lite nojjig i år med tanke på Asra, hon visade dock mig att jag inte behöver oroa mig!

Asra är ju inte rädd av sig direkt men nyfiken är hon, ett exempel: Vi är ute på kvällskiss när en pressenning fladdrar till mot ett hus och i samband med detta ger ifrån sig en rejäl SMÄLL så jag hoppar till av rädsla...vad gör Asra ?? Hon flyger framåt mot pressenningen (direkt) för att inspektera!! Lite så har hon reagerat på smällare ibland dvs hon vill se vart ljudet kommer ifrån..vill lokalisera det.

I år har hon bevisat för mig att hon är helt oberörd av smällare / skott och det är skönt! Jag  är ju van vid hundar som bara lunkar på och sover sig igenom en prommis med fyrverkerier, så en hund som tittar upp på fyrverkerier och drar fram mot fok som smäller smällare är nåt nytt för mig!


Vi har kört en heldel "lydnadslydnad" och vissa moment har jag lagt om träningen på, skriver mer om det när jag kört nån vecka till!


Annars har Asra trots sin skendräktighet faktiskt höjt sig ett snäpp och vill inte sluta träna: )


Idag gick vi en 3 timmars långis runt årstaviken och la in lite apportering och fjärr under prommisen. Det blir även en hel del kontakt när man får sitta fot vid sidan vid möte av okända hundar mm.


Detta med hundar i stan är ju ett ämne för sig..blir så less på vissa..

hade en diskussion med en annan hundägare om små hundar idag!

Hon menar att det är lättare att fostra stora hundar medans små "söta" hundar har ägaren en psykologsk spärr emot att så att säga ta tag i ( fostra?)!


Om hon har rätt eller inte vet jag ej men det märks alldeles uppenbarligen att många små hundar vi möter är rejält ouppfostrade..jag gör iallafall ingen skillnad på storlek!


Nog om detta, vill inte ha fram kreti och pleti till mina hundar och jag har inte hund på det sättet så är det bara!


Man får se alla dessa bjäbbmonster som störningsträning ; )


Asra är iallafall dead meat sucker och snarkar högt just nu som synes!



Presentation


Träning med 2 rottweilers

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards