Asras och Lexis aktiviteter!

Alla inlägg den 15 januari 2009

Av Bettina - 15 januari 2009 20:01

Idag har vi faktiskt inte tränat ett skvatt men vi har inte latat oss : )

Mitt på dagen blev det en skogsprommis där jag försökte att inte gå på några stigar utan vi klättrade runt och valde lite "besvärliga" vägar, det är bra för muskulaturen och jag märker faktiskt att Asra stramat till sig i kroppen.

Asra är som bekant skendräktig just nu och ligger i skrivande stund i sin bia med sin valp ( rosa grisen ). Hon är pigg som vanligt ute men inne har hon boat sig i sin bädd...fortsätter med mer motion och mindre mat ett tag till.


Vardagslydnad är något som jag värdesätter högt, vad spelar det för roll om hunder presterar på apellplan men inte kan uppföra sig i vardagen?.jag fick häromkvällen ett bevis på att Asras och min " vilt träning" gett resultat när en hund som går 50meter före oss råkar skrämma upp en hare, denna hare kommer rusande i full kareta rakt mot oss ( 0ch stor var den ; ), Asra är lös och får nästan haren kastad på sig med stannar på mitt kommando och står som en staty, en annan hund drar efter haren framför ögonen på Asra och hon står trots detta kvar!! Dubbel störning och självklart en mallig matte; )


Vi har precis kommit in från kvällsprommis med Eva och Tage, lika trevligt som vanligt!!


I morgon blir det lydnadsträning och jag sitter och funderar på vad jag ska köra...troligtvis blir det våra problem moment...

Det är rätt roligt med en del "lydnadsmänniskor" som ska analysera allt i minsta detalj samt drar en hel del egna slutsattser...hittade en artikel som jag tycker passar det ämnet http://www.canis.se/bibliotek/artikler.php?id=13


//Betty

Presentation


Träning med 2 rottweilers

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards