Asras och Lexis aktiviteter!

Alla inlägg under december 2010

Av Bettina - 19 december 2010 22:38

Idag har jag haft en av de mysigaste dagarna på länge...sovmorgon, härlig promenad med hundkompisar och sen bara slappa och mysa framför tv`n.

Känns som det har varit mycket stressigt senaste veckorna med lite sömn och stress..


Lördagen spenderades på sora stockholm och Asra gled runt bland hundar och folk som hon inte gjort annat..jisses sicken cirkus det är men riktigt bra miljöräning.

Det märktes direkt vid veterinärbesiktningen att vissa hundar hade det jobbigt..även inne såg man tyvärr en hel del hundar som gafflade åt Asra och jag räknade bara till en stor hund som gjorde det resterande var små hundar och det var inte några få utan många som gafflade vill jag lova..

Det var iallfall kul att vara där och träffa vänner och bekanta : )

Höll mig ifrån att shoppa, bara lite gottiga öron och några leksaker slank ner, Lexi gav en av leksakerna 2min på sig innan den blev slaktad..jädrans marodör!!


Här är en julhälsning från Lexi

http://elfyourself.jibjab.com/view/qwNhBbiftGzKGffH


// Betty

Av Bettina - 12 december 2010 09:14

Sitter här med en kopp kaffe och samlar krafter..idag ska vi ut i julhandeln så jag behöver samla krafterna ; ) Hade tänkte åka förbi ett köpcentrum igår id 3-tiden men det fanns inte en enda parkering..helt sanslöst..idag blir det en tidig tur.


Vi har försökt att köra uppletande regelbundet nu den sista tiden, Lexi har börjat bli duktig på att avlämna och hon går fint ut på djupet. Asra är skendräktig och gör saker man ber henne om men i sin takt..hon kan tända till ibland men det är ingen mening att nöta.


Till lydnaden så har vi lagt till budföring lite mer koncentrerat och jag försöker fråga olika personer om de kan ställa upp med Lexi och det går framåt.


Ett moment som jag kan köra om och om igen med Lexi utan att poletten trillar ner är ettans apporterig..jösses hon ska bara ta apporten på "aport" och ingenting annat men vi tragglar vidare, vad beträffar vanlig slätmarks apportering så har jag inte mycket att klaga på där..jisses vilken fart och gripande hon har.


Många härliga prommisar har det blivit med våra kompisar och de älskar snön och att busa runt så snön yr!!


Här är en bild Madde tog på Lexi, Asra och Aiko igår


  


Av Bettina - 2 december 2010 15:08

Det börjar närma sig jul och ute ser det ut som ett riktigt winter wonderland : )

Mysigt men fy vad kallt det är...det är för mycket för mig..försöker klä på mig men jisses..Hundarna klagar inte än så länge men i stan saltas det en del och det är inte skönt för tassarna. Blir till att smörja och se efter tassara mer än vanligt och täcken åker på iallafall på kvällsprommisarna.


Är lite sugen på en tävling med Lexi i januari. ska se om vi tar den eller väntar någon månad till. Hon är klar för ettan iallafall  men det är ingen brådska.


Asra ska få visa upp sig på stora stockholm minsann ; ) får se vad domaren kommer tycka om min lilla tjejj!


Idag var vi iväg till djurakuten med Lexi och veterinären blev mycket glad i Lexi som kastade sig över henne med pussar. Hon tyckte det var en mycket trevlig rottis och det är hon ju också. Vi ögonlyste henne och 2 syrror ( Bianca och Busan ) Alla är fria på ögonen  


Kull statistiken so far av 9!! hundar:


Lexi -Hd Ed -fri - öga UA

Busan-Hd Ed-fri- Öga UA

Brasse jr- Hd Ed-fri

Baccio jr- Hd Ed-fri

Babsan- Hd Ed-fri -Öga UA

Bernard - Hd Ed-fri -Öga UA

Bianca- Hd Ed-fri - Öga UA

Billy Bob- Hd-fri Ed-lindrigt- Öga UA


Kvar att röntgas är endast en hund denna vecka..spännande.

Presentation


Träning med 2 rottweilers

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards