Asras och Lexis aktiviteter!

Alla inlägg under maj 2013

Av Bettina - 16 maj 2013 22:15

Dgen har bjudit på riktigt fint och varmt väder!!Årstafältet fick det bli och kameran fick hänga med : )

Lexi och Asra

 


Min finaste Asra

 

Lexi

 


Busfiorna


 


//Betty

Av Bettina - 14 maj 2013 13:50

Ojojoj vad länge sen det var sen jag bloggade.

Mycket roligt har hänt och äntligen verkar värmen ha kommit för att stanna och snön är äntligen borta : )


Lexi har fått titlen korad, eller avelskorad då hon genomfört och blivit godkänd på exteriörbeskrivningen! Hon tog det hela med en klackspark och visst finns det brister i hennes exteriör om man nu vill vinna i utställningsringen men vill man ha en aktiv hund som håller länge så är hennes brister snarare en fördel ; ) Här kommer lite bilder från exteriörbeskrivningen


 


 


 


 


Sedan så har vi jagat vårt sista förstapris i lydnadsklass 3 för att få titlen LPIII och nu äntligen har vi lyckats. Vi tävlade på Haningepulsen och det var mycket varmt den dagen, 3 st bröt och det berodde nog till stor del på värmen. Lexi skötte sig bra med höga poäng bortsett från min miss då jag kastar apporten snett..så vi missade 30p. Annars  var det en mycket lyckad start i trean som resulterade i pall plats : ) Tjoho min lilla pingu är mycket jämn när det kommer till tävlingar!



Där satt den : ) : )


   


Jag har kännt lite stress med att ta LpIII eftersom Lexi ska löpa när som helst..Nu är det officiellt att Lexi ska paras på detta löpet så det kommer troligtvis bli lite lugnt från tävlingar ett tag men jag ser så fram emot kombinationen : )


Här är annonsen som gulligaste Lena hjälpt oss med, så letar någon efter en rottweiler med fart och fläkt så tveka inte att kontakta Leila.


 


// Betty

Presentation


Träning med 2 rottweilers

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards