Asras och Lexis aktiviteter!

Direktlänk till inlägg 11 september 2012

Radarparet

Av Bettina - 11 september 2012 17:12

Är så välldans sällan jag bloggar nu för tiden men hinner inte riktigt med. Nåväl så har vi haft 2 mysiga veckor ute hos syrran i norrtälje. Har passatpå att lägga en del spår och där är det minsann inga som klampar in på spåret eller lösa hundar som kommer farandes osv. Har kunnat ha rejäla liggtider med så där börjar vi avancera lite!


Annars har radarparet fått gå riktigt långa promenader i det fina höstvädret, eller vissa dagar har varit allt annat än fina men ut måste vi ju ändå ; )


 



Lilla Lexi


 


Jag och syrran har pratat en del om Lexi ska gå i avel och då i hennes regi och nu med facit i hand och nästan 3 år gammal så tror jag absolut att lexi har en del att tillföra rasen. Hon kommer från en väl utvärderad kull med fina hälsoresultat och en jämn mentalitet. Hittar vi bara en lämplig hane så blir det parning till våren/sommaren men det ska vara en bra hane som passar lexi och mina krav och det är inte lätt, letandet har börjat ; )


Har en hel del planer nu under hösten med spår och start i trean så ingen rast ingen ro , just nu kör vi bara appell lydnaden och den är ju snarlik med tvåan bortsett från framförgåendet och budföringen, ingen ruta heller såklart.


Idag körde vi en heldag ute i Täby med Åsa och Sally, hade det urmysig toch som vanligt bra träning! Nu snarkar Lexi och Asra högt vill jag lova! Ska nog ta och lägga spår imorgon med och på fredag ska vi träffa Madde som lovat att lägga spår åt Lexi, alltid bra att köra med andra spårläggare än en själv, bra att man har några som kan ställa upp som spårläggare innan tävlingen i helgen. Nu är det alltså finslip inför vår spårpremiär, nervöst såklart men hur det än går är det en bra erfarenhet!




// Betty

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettina - 13 juni 2013 20:55

Trodde att Lexi skulle börja löpa i slutet av maj och väntade och väntade..Asra drog igång men fortfarande inget på Lexi. Passade då på att anmäla Lexi till Nackas klubbmästerskap. Hon var inte riktigt med på noterna och lite lojj men lyckades ändå a...

Av Bettina - 16 maj 2013 22:15

Dgen har bjudit på riktigt fint och varmt väder!!Årstafältet fick det bli och kameran fick hänga med : ) Lexi och Asra     Min finaste Asra   Lexi     Busfiorna       //Betty ...

Av Bettina - 14 maj 2013 13:50

Ojojoj vad länge sen det var sen jag bloggade. Mycket roligt har hänt och äntligen verkar värmen ha kommit för att stanna och snön är äntligen borta : )   Lexi har fått titlen korad, eller avelskorad då hon genomfört och blivit godkänd på exter...

Av Bettina - 6 mars 2013 15:43

Igår drog jag igång brukslydnadsträningen för säsongen. Körde ett pass med Madde och checkade av vart vi står i framförgåendet och budföringen. Det ska bara finslipas och Lexi hade inte glömt momenten tack och lov. Nu till lägre klass så ska jag lägg...

Av Bettina - 3 mars 2013 22:09


Nu har vi tävlat lydnadsklass 3 igen. Tävlingen arrangerades av nynäshamns bk ute på kalvö ridhus. Det är alltid nervöst och lite av en chansning att tävla på ett ställe man aldrig besökt tidigare. Kul var det att en kompis var där och höll mig sälls...

Presentation


Träning med 2 rottweilers

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards