Asras och Lexis aktiviteter!

Alla inlägg under februari 2011

Av Bettina - 4 februari 2011 12:55

Och det innehöll detta : )

  


  


Jag vet att det är skrytsamt men hon är min lilla gumma och även ett "little monster" kan vara snygg när när hon vill ; ) Bästa Asra !!


// trevlig helg allihop

Av Bettina - 2 februari 2011 21:40

Här har det inte hänt särskildt mycket på ett tag...

Efter veckor med kyla, snö och is har liksom hundaktiviteterna inte blivit så mycket intressantare än prommisar med våra kompisar men det räcker inte.

Lexi börjar bli riktigt odräglig när hon inte får träning...vissa dagar skulle man likson kunnastrypahenne...hon terrar Asra och är allmänt dampig!

 

Men nu så töar det för fullt och det är possitivt för man ser för varje dag hur snön sjunker undan. Vill ju börja spåra!!!

I helgen körde jag igång ordentligt med lydnaden igen !! Dock så blir det lite mer koncentrerat till helgerna då jag kommer gå en utbildning på 2 veckor nu i februari men efter det så och då får vi även sällskap av Eddie igen : ) Vi tog en prommis häromdagen och han är så kär i Asra så ; )


Annars så har Robin varit halt efter en sträckning och det innebär att han  får gå kortare svängar, han har mest fått gå i skinnis men jag blir så less på vissa hundägare som går där och har noll koll...härom kvällen kom en labbe lös i full kareta pipandes men hög svans..hann inte tänka mer än FAN och vad gör hunden jo den rusar på Robin och börjar pipa ännu högre samt vrida undan svansen...detta var alltså en höglöpstik som sprang lös långt ifrån sin ägare...när ägaren kommer fram frågar jag om de vet att tiken löper och då svarar de ja hon är en kvinna och hon löper???  Sedan alla dessa hundar som gör utfall och vars ägare inte ens bemödar sig att korrigera sina hundar är ju även de ett kapitel för sig....inte så roliga att möta när det är halt ute..H


Robin börjar bli grå om nosen men är ändå den sötaste rottisen i stan ; )


    


// Betty

Presentation


Träning med 2 rottweilers

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards