Asras och Lexis aktiviteter!

Alla inlägg under september 2009

Av Bettina - 26 september 2009 21:04

Vi har minst sagt haft full rulle de senaste dagarna så det kändes riktigt skönt att åka ut till Hellas idag!

Runt 9 begav vi oss ut ( jag och Kerstin ) och det kändes som vi hade hela Hellas för oss själva!

Vädret var exemplariskt och man kan inte förstå att det är slutet på september..


  


Här är hundarna samlade, Eddie, Asra och Robin, man kan tro att Asra är dubbelt så stor som Eddie men det är hon inte ; )


  


Kerstin bjöd på fika..som Robin försökte sno : )


  


Hundarna och vi hade en kanon dag, springa i skogen och busa är livet!!


  


Vi kom hem runt 3-tiden så hundarna var rätt trötta men vi tog ändå en längre prommis på kvällskvisten där hundarna fick busa med April, Tage och Ziggy.


I morrn blir det uppletande som vi börjat ta tag i igen!


// Betty


Av Bettina - 22 september 2009 16:49

Tjejjen i världen är min lilla fis Glad 


  



Idag har vi bara haft skojj med massa bus och ingen träning, tycker dock att Asra har vart lite obstinat så hon kan nog inte vila från träning allt för länge...

Träffade lite hundkompisar i tanto,  Arne och April.

Det är så kul att se April och Asra in action..gäller bara att akta benen för de rusar runt som skållade troll  Skrattande

Benknäckarligan i farten


  


  



I helgen håller vi tummarna för Asras pappa som ska tävla Tyska mästerskapen igen ; ) Han är faktiskt 7 år så det är en bedrift att han är så fin form!!


Snyggaste pappsen Tony


  


// Betty

Av Bettina - 20 september 2009 21:39

Jösses vilka dagar vi har haft!!


Vädret håller i sig och vi njuter i fulla drag  Glad  Glad 


Idag fick kameran hänga med då vi mötte Lollo och April!

Asra och April röjjde som tokar som synes ; )


  


  




Efter allt bus och röj blir Asra lite dregglig och flåsig som synes ; )


  


Då är det bra att det finns en " bar " i närheten..finns att beskåda i tantos koloni område!!


  


Efter att hundarna svalkat av sig drog vi vidare mot långholmen för möte med Madde med Aiko och Ponte och för dagen även en 2 årig berner tik som hette Bärta!!

På långholmen blev det mer bus och massor av bad!! Vi hade det helt underbart och hundarna njöt i fulla drag.

Kunde inte haft en bättre helg måste jag säga Cool


// Betty


  

Av Bettina - 15 september 2009 22:35

Det verkar inte bättre än att det blir ett inlägg i veckan..ska försöka skärpa mig på bloggningsfronten!


Det har blivit mycket skogsprommisar på sista tiden och det har resulterat i att Asra har musklat på sig..tar oftare än vanligt fel på henne och Robin...man borde se skillnaden på en hane och tik tycker manFörvånad , hennes kondis är

även den bättre och det är riktigt roligt!


  


Till lydnaden så har vi kört typ 2 moments fokus. Jag fokuserar på 2 moment i veckan och ser om vi lyckas förbättra det jag vill. Prio förra veckan har varit snabba ligg vid sidan och framför och anldeningen till detta är fjärren.

Asra lägger sig relativt snabbt i fjärren men hon tar ofta ett ben först, inte båda benen "smacka bang" i backen som jag vill ha det. Mycket träning har det blivit på just detta så idag när vi skulle köra så överaskade jag henne och kommenderade kryp istället och jösses vad glad hon blevGlad Hon tycker nog definitivt att jag har tråkat ut henne..


Värmen ser även den ut att hålla i sig så idag blev det simmning med hundarna, undrar när sista doppet blir för iår??


Annars så spenderar iallafall jag lite mer tid framför tv`n nu när Idol har börjat!! Älskar det programmet och jag har även fastnat för " True Blood ", en riktigt bra serie om än något snuskig..


Mitt och Kerstins " projekt" går framåt om än lite frustrerande i mellan varven, pluggandet kan även det vara lite frustrerande när saker inte fastnar!! Blir galen och börjar då tänka på annat och som nu tar en blogg-paus istället..måste nog tyvärr återgå till pluggandet..


// Betty



Av Bettina - 8 september 2009 19:45


Tiden går för fort...kändes som igår då vi åkte till arlanda för att hämta mitt lilla yrväderFlört

Nu är hon som sagt 3 år och kallas numera vuxen skulle jag tro...

Vet inte om hon är särskildt vuxen min lilla skit, snarare värre än vanligt och hittar på mer hyss än Emil Flört

Asra har fått ett nytt intresse och det är sork...hon sitter på helspänn med tungspetsen utanför munnen och stirrar ner i hål eller högar med gräs/hö för att lyssna efter sorkarna..helt plöttsligt tar hon en språng och skuttar med framtassarna mot ljudet och så håller hon på!!Om och om igen Tungan ute

Idag har hon firat med massa bad lite träning och Favvis maten stekt lever med grisöra till efterätt!!

Puss på dig min gumma // Betty



                




  


  


  


  


  

Av Bettina - 6 september 2009 18:52

I skrivande stund är vi ute och passar kenneln med sammanlagt 5 hundar här hemma!! Vi kom i torsdags och åker förmodligen hem i morgon.


Vi har haft kanon väder och hundarna har haft det så bra så : )


Låånga skogspromenader och i princip all annan tid fixandes och donandes på tomten, kan säga att Asra har haft fullt upp ; )


Spår har det blivit och jag är nöjd med Asras spårarbete, hon stötte på lite problem i vissa vinklar och andra bara tuffar hon på som loket. Apporterna i spåret missar hon i princip aldrig. En rolig sak var när jag spårade med Robin, han fick gå Asras spår efter henne. Skillnaden mellan Asras och Robins spårarbete är markeringen av apporterna ( Robin lägger sig ned med apporten mellan framtassarna medans Asra tar upp apporterna och lämnar dom till mig ) Nåväl jag går med Robin och vet ju själv vart alla apporter ligger och helt plöttsligt lägger sig Robin och jag undrar vad han nu har fått för sig och går fram för att titta och ser ingen apport?? frågar då Robin var är apporter och han böjer på huvudet och sneglar på mig under lugg och då ser jag att under något lager av torrt gräs och annat jox så ligger en apport som legat i säkert runt 6 månader då vi sist spårade på samma ställe : ) Han är för underbar min gubbe : )


Tog med mig mina koner ut hit för att köra lite ruta men det har inte hunnits med, inte mycket lydnad alls faktiskt och det tror jag Asra tycker är skönt..vi har kört lite inkallning med ställande på fälten och även budföring har hon fått köra samt lite kryp. Jag har tyckt att Asra har en förmåga att sätta sig mycket snett hos mottagaren på budföringen men idag var hon klockren och kanon fart dessutom : )


Nu blir det äppelpaj och mys i soffan!!


// Betty

Presentation


Träning med 2 rottweilers

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards