Asras och Lexis aktiviteter!

Alla inlägg under januari 2013

Av Bettina - 28 januari 2013 09:06

Jag som planerat att träna strukturerat har tyvärr inte haft motivation eller möjlighet , till stor del pga vädret. Det har nog inte undgått någon hur kallt det varit och att hitta en plogad plan har varit näst intill omöjligt så det har tränats lite fjärr sporadiskt inomhus samt fjärren tog jag tag i men inte tävlingsmässigt.


Vi har dock tagit trevliga promenader med våra hundvänner : )


Här Eddie en dag med minsu 20....man kan känna kylan genom bilden..burr.


 


Våra bästa berner polare poserar en solig vinterdag


 


Jag anmälde dock till en lydnadsklass 3 i januari..vet att det är lite tidigt och med allt för lite träning, vill inte tävla oförberedd och har inte ens koll på vilken följd momenten kommer ..ja vi är ju nybörjare på detta ; )


Vi på nacka bk fick dock möjligheten att träningstävla 1 vecka innan och den chansen tog jag tacksamt emot, på träningstävlingen kändes det hyffsat och tack och lov gick gruppmomenten bra! Vet att vi har massor att fila på men lexi har en härlig attityd och håller ihop bra med en jämnhet så vi bestämde oss då för att ställa upp på tävling 1 vecka senare!


Det roliga var att Madde skulle tävla med Aiko på samma tävling fast då i ettan så vi hade sällskap hela dagen, ettorna gick först och vi kikade med spänning på när Madde och resten av ettorna körde. För Maddes del så slutade det med ett förstapris och pallplats så det var sååååå jäkla välförtjänst, stort GRATTIS Madde återigen : )


Väl till våran tur så kan jag kortfattat säga att jag är NÖJD! Vet att vi har massor att fila på men jag har en så härlig attityd på Lexi som verkligen visar att hon gillar detta så med mer träning blir det inte bara bra utan ännu bättre : )

Jag tycker det är så intressant att se många olika raser på tävlingarna och vissa raser har ett stort övertag när det gäller lydnaden samt detta ska domaren ta hänsyn till i sin bedömning. Intressant att se hur detta inte riktigt fungerade på denna tävling iallafall. Jag gillar fart och fläkt och attityd så lite trist när travande hundar med hängande huvuden får höga poäng men det är ju samma med utställningar..domaren dömer.


Lexi fick iallafall ett förstapris på sin första start i ettan : ) Så kul och hamnade på pallen, placering 2 av 9. Tror dessutom att majoriteten redan varit ute och kört trean ett antal gånger så bara bravaden att lyckas på första försöket är stort. Hon är en pärla och vi fick fina omdömen från andra tävlande.Det var enbart en person som i samma stund som vi klev av plan överöste oss med kritik..märkligt tyckte jag eftersom jag inte bett om råd från personen och hon tog sig friheten att på ett ganska otrevligt sätt kritisera men det är så i hundvärlden...Det roliga var iallafall att vi trots detta påhopp fick ett förstapris med pallplats ; )


Här är pärlan : )

 


Sedan är det så kul att bästisen Aiko även hon hamnade på pallen på samma plats i sin klass, dvs placering 2 av måååånga starter i ettan : )


 



Sedan då till ännu en överaskning, vi var på årsmöte för rottweilerklubben och där fick vi reda på att Lexis resultat under året placerat henne som,  4:a i årets allround rottis, 3:a i årets Bruksrottis samt 3:a i årets Lydnadsrottis : )

Man får säga att Lexis helg var rätt lyckad ; )


 


Nu siktar vi på att ha ännu roligare i år : )


// Betty

Presentation


Träning med 2 rottweilers

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards