Asras och Lexis aktiviteter!

Alla inlägg under januari 2010

Av Bettina - 27 januari 2010 22:15

Idag har vi haft en riktig mysardag : )


Efter diverse morgonaktiviteter har jag spenderat mestadelen av dagen med Lexi på magen mysandes framför tv`n.


Asra har faktiskt busat en del med det lilla yrvädret och jag tor att hon har fattat att den lilla är här för att stanna så det är lika bra att gilla läget ; )


Här är hon förresten, bara skinn och en massa ben...


  


Hon är riktigt söt när hon sover....


  


Avslutningsvis måste jag lägga in den här...den är så träffande och alla som har katt tror jag förstår vad jag menar   

http://www.youtube.com/watch?v=w0ffwDYo00Q


// Betty


Av Bettina - 23 januari 2010 16:39

Idag har vi slipat på lite lydnadsmoment.

Har tagit tillfället i akt att utnyttja snön, så på ställen där det är plogat som korridorer har vi kört backa/positionsträning.

Vi har även tränat i kryp i snön och inkallning.

Körde med torrfoder som belöning som jag kastade åt Asra, det tråkiga var att det efter en stund flockades hungriga kråkor runt oss..hua lite läskigt..Vi körde dock inte allt för länge och Asra var riktigt duktig!


I veckan tog jag med mig Aylin ut till kenneln för att kika på valparna, här är några bilder.


  


Hon var överlyckig minst sagt och valparna gillade henne med ; )


  


Aylin fick ju äran att döpa en av valparna och det blev Bianca efter hennes bästis, här sitter Bianca och funderar ut vad för hyss hon ska ställa till med : )



Igår fick förövrigt Lexi träffa sin bror  och de busade som tokar, då passade jag på att kolla av om inkallningen börjar sitta och kallade in henne när de busade som mest och hon kom springandes direkt den lilla giraffen som hon kallas för. 


// Betty  

Av Bettina - 20 januari 2010 17:23

Känner mig lite smått sliten efter att ha passat den " vilda  bebin " Lexi hela dagen...Hon börjar bli varm i kläderna här hemma och testar ens tålamod mer och mer! Hon härjar runt och blir det för tyst är det någonting som inte stämmer... Idag har hon fått en ny kompis och jisses vad de lekte!

En hoffe tjej som heter Dixi och är någon vecka äldre än Lexi.

Det roliga var att  de lekte balanserat och utan att det urartade som det lätt kan bli med små valpar. Vi "mattar " känner redan varandra sedan tidigare så vi har redan planerat lite för kommande träning och lite annat skojjsigt!


Lexis bror Brasse är fortfarande till salu och söt som socker!!



Annars har Asra fått sig en genomkörare i lydnaden och idag låg fokusen mycket på positionen. Hon har ju alltid fått höga poäng på linförigheten men ibland hamnar hon lite långt fram..detta är något vi ska ta tag i inför säsongen och idag testade jag att när hon låg för långt före, istället för att backa rakt bakåt, backade jag bakåt men lite åt höger, tills hennes huvud hamnade i rätt position, och först då började jag att gå framåt. Hennes position förbättrades direkt så det här ska vi fortsätta med. Även Ingångar, utgångsställning och starter måste vi givetvis också träna separat för att få positionen rätt även här!


Nu ska vi iväg och träffa Eva och Tage för långis!!


// Betty

Av Bettina - 18 januari 2010 23:39

Ser att bloggen blivit ordentligt eftersatt denna månad..


Då det fortsätter att vara rejält kallt och dåliga förhållanden rent allmänt för hundträning så har det under senaste tiden inte varit särsklidt inspirerat att köra lydnad.


  


Vad har vi gjort istället, gått långa prommisar och kört uppletande.

Nu när det är tjockt med snö har vi kört med vita tubsockor och trots att Asra är mitt under skendräktigheten så kör hon gärnet efter sockorna ; )


Vi har kört lite lydnad och då har vi fokuserat på fjärren och krypet.

Fjärren hade Asra glömtbort att hon kunde under våran julledighet så här har vi behövt trixa lite. Alltid kul med lite trix så det fortsätter vi med. Har även kikat lite på tävlingskalendern så planeringarna för tävlingarna 2010 är i full gång : )


Sist och minst är att lilla Lexi har flyttat in, hon heter Betty Boop i stamtavlan men det kan jag absolut inte kalla henne då jag själv har det smeknamnet emellanåt..blir lite knasigt då!! Lexi är i dagsläget inte poppis..men Asra har börjat mjukna för den lilla krabaten så smått så skam den som ger sig!

Hon har dock en ful ovana och det är att strimla saker..som hennes syskon...

Idag fick hon träffa Tage för första gången och han var nog liite läskig men Eva var en riktigt trevlig typ så det kommer nog bli bra om några dagar!!


Nu dags för kisstur!!


// Betty

Av Bettina - 7 januari 2010 20:58

Upp i ottan bar det av för att titta på en mycket speciell valp som inte skulle placeras ut till vem som helst. Jag agerade valpförmedling och alla var spända och förväntansfulla.Jag tyckte det var lika bra att försöka hitta ett bra hem innan frestelsen skulle bli för stor för en själv att norpa den lilla godingen för den här valpen är otroligt lovande..


Nåväl, ut till kenneln bar det och väl framme fick familjen träffa det lilla yrvädret som till en början busade som en tok..


  


För att lite senare ta kontakt med var och en i famijen för lite kel och även introduceras för deras stoora rottis.


Allt flöt på mycket bra och jag ser verkerligen fram emot att följa denna valp i livet..träning och annat lär det bli i sommar var så säkra och kanske en och annan utställning ; )


Hon var helt lugn på resan hem och låg nerbäddad och varm i sin fleecefilt.


  


Men avslutningsvis hade hon den nya storasystern som huvudkudde : )


  


Nu håller vi tummarna för Busfian i sitt nya hem!!


// Betty

Av Bettina - 6 januari 2010 21:18

Man kan nästan säga att vi har gått i ide...

Har haft en jädrans förkylning som vägrat ge med sig så att gå upp på mornarna och bege sig ut i 20 minus är inte min melodi...


Att gå i ide är ett välkänt begrepp inom djurvärlden och jag tror att vi kan lära ett och annat av djuren!!


Asra däremot tycker kylan är helt Ok, blir lite fnattigare än vanligt bara och har fått in snittsen med att glida ner för isiga backar..knasfian : )


Asra i bustagen


  


Idag hade vi träff med Madde och Aiko som börjat löpa till Robins glädje  

Jag fick ryta åt honom ett par gånger och det funkar när det är tidigt i löpet.

Han är faktiskt ganska duktig ändå!!

Annars tog vi en trivsam prommis och hundarna busade!


I morgon blir det en spännande roadtrip...återkommer med bilder och info..


Annars så vill jag gratta syrran Nadja och Patrik som fått sin lilla Dante!!

Det blir till att planera in en trip till Linköping snart så man träffa det lilla trollet!!


// Betty

Presentation


Träning med 2 rottweilers

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards