Asras och Lexis aktiviteter!

Alla inlägg under februari 2012

Av Bettina - 19 februari 2012 21:30

Lexi har varit ute och tävlat igen, denna gång på Bro-håbo och vi skulle sattsa på ett LP II och isåfall vårt tredje raka förstapris. Jag känner att det har gått oförskämt bra för oss den senaste tiden så någon gång måste det fela och det var jäkligt nära nu vill jag lova ; ) Det var en hel del missar..en tex var fjärren..jag står och väntar på att skylten ska visa sitt och det tar lång tid så lexi är på g att sätta sig själv och jag får lägga in ett dk..det värsta var att skylten visade sitt men i form av en figur av en hund som jag knappt kunde tyda först..dvs förarfel : ) Annars så var Lexi sitt vanliga taggade jag och lyckades trots allt ta hem ett förstapris och en fjärdeplats totalt av ca 20 hundar. Lexi har därmed lyckats med LP I på tre raka och LP II på tre raka !! Hon är bara bäst min lilla Pingu!!


LPI LP II Showbusiness Betty-Boop


 


Denna helg har jag spenderat ute på södertälje BK. Det var rottweilerklubben som anordnade figurantutbildning.

Ingrid och Tommy höll i utbildningen och det bjöds på många skratt och vi hade så trevligt. Ett kul gäng var det helt klart : ) Då vi praktiserade att vara spöken, dra i skrammel , och skott så använde vi en del av våra egna hundar och då fick Asra hänga på. Hon blev lika förbannad på spökena varje gång och var sig lik från både sitt mh och sin korning. Hon är en riktig tuffing och fick dessutom köra en hel del skott men hon är ju så oberörd att det är en tacksam hund att testa ; ) Eftersom Lexi inte gjort sin korning än så fick hon vara hos syrran och där har hon hållit låda och busat och haft sig. Nu har jag då fått en titel, B-figurant ; ) Vi som gick kursen nu hoppas på en fortsättning till tidig höst så vi kan bli A-figg. Nu ska vi allihopa bara ut och figga så mycket som det går!!


// Betty

Av Bettina - 8 februari 2012 14:52

Älskar när träningarna flyter på bra och man får så mycket gjort! Hellre få pass av kvalite än många och  långa skitpass.

Nåväl, nu har vi kört 2 dagar i rad med fokus på kedjor och att känna av hur det funkar i kylan eftersom nästa tävling blir utomhus. Lexi känns aningen flipprig i friaföljet så här ska vi nöta och nöta men hon är så taggad så det är bra!


Igår körde jag på södra där endast en liten snutt av en av planerna är plogad så vi samsades med ett annat ekipage. Det visade sig vara otroligt bra störningsträning för Lexi som jag utnyttjade till max.

Ikväll blir det ett pass till om vädret tillåter ..det snöar som attan just nu.


Asra måste ha det varmt och skönt medenas jag kör Lexi ; )


 


// Betty 

Av Bettina - 6 februari 2012 22:14

Nu får det räcka med kyla tycker jag. Vill framförallt ha mildare väder så vi kan träna mer : ) Vi har haft lugna dagar vad gäller träning men motion har hundarna fått med råge! Långa skogspromenader i pulsande snö är riktigt bra motion! Det märks direkt på Lexi när hon får mindre träning vare sig hon får ordentligt med motion eller ej, hon behöver träna för att inte va odräglig mot Asra. Stackars Asra blir terrad på promenaderna och ger med sig och busar då och då men har inte samma intresse/uthållighet som Lexi så då går jag in och bryter. Nu förstår jag varför en del hundar som man möter på promenaderna i stan är så sjövilda...


Dock är det vackert ute och snön gör att det känns ljusare längre : )


   


Denna vecka blir det dock hårdkörning med flera pass och finslip inför helgen, blir skojj. Till helgen kommer vi träffa massa trevligt rottis folk och det ser vi fram emot med råge : )


// Betty

Presentation


Träning med 2 rottweilers

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards