Asras och Lexis aktiviteter!

Alla inlägg under oktober 2009

Av Bettina - 27 oktober 2009 21:51

Nog för att jag har huset fullt av hundar, det finns folk som har ännu fler.... En av dessa är min kära vän Maria som numera har 4 hundar hemma!! Det var riktigt skoj att få hälsa på och träffa hela familjen Glad


Denna lilla varelse


  


Höll låda så det stod härliga till!!


Kampade med mina skor och kläder samt intog min väska och la sig på den för att sedan vakta den för kung och fosterland. Han är 9 veckor och kan redan ge svar på tal till de större rottisarna..Heter man Lux von Lucifer så har man lite att leva upp till Flört


Detta i kombination med att syrran snart ska ha valpar är INTE bra...jag ska inte ha en valp på några år försöker jag intala mig själv!..detta kommer bli en prövning Skrattande


Asra löper för fullt och är inte att lita på...hon blir mer och mer desperat för var dag och man får verkerligen passa henne..hon är en riktig våldtäktskvinna!!


// Betty


Av Bettina - 24 oktober 2009 22:51

För 9år sedan föddes min underbara Bella " Belsebub" "Bubbeltrubbel", ja kärt barn har många namn Flört 


  


Folk som känner mig vet att Bella lever på övertid. Veterinären trodde att Bella inte skulle bli äldre än 1 år.

Hon har dock visat alla att hon är en riktig överlevare och idag var vi ute i skogen i 4 timmar och det var Bella som ledde ligan och hade mest energi!!


Jag är helt övertygad om att många hade avlivat sin hund alternativt omplacerat den om de fått samma prognos som Bella fick men jag skulle ALDRIG göra mig av med någon av mina hundar!!Här stannar de livet ut så det så!


Nu snarkar hon högt efter att ha smaskat på lammfärs och korv!


Hon är min lilla prinsessa, bortskämd som få och det står jag för ; )


// Betty

Av Bettina - 18 oktober 2009 22:57

Mycket har hänt sedan sist..

Här är det full rulle och mycket tid har spenderats med diverse skogsaktiviteter och långa promenader!


Asra började löpa igår så nu blir det till att passa sig för lösa hanhundar i krokarna igen..blir därför inget tävlande i höst..tråkigt men sant, en klar nackdel med att ha tik!


Idag hängde kameran med på vår tur i Hellas.


Min sötnos


  


Killen som fått championkvalité på utställning, Robin Obestämd


  


Ännu mer Robin


  


Sötnosarna i höstsolen


  


Har haft en underbar helg med trevligt umgänge!!


// Betty

Av Bettina - 8 oktober 2009 23:33

Är fasligt dålig på att blogga för tillfället..får bättra mig..


Vi har inte legat på latsidan, tvärtom och det har spenderats en hel del tid i skogen. Så här års är det inte mycket som slår att gå långa skogspromenader i goda vänners lag!! Hösten är helt klart en underbar årstid, så länge det inte är för blött och kallt Flört


Vi har även hunnit med en del uppletande, spår och lydnad!! Har äntligen börjat få till hoppet som jag vill ha det, hennes friafölj och stegförfyttningar börjar jag bli riktigt nöjd med Glad Bara att fortsätta nöta med resten då!!


Vi brukar försöka få till gruppfoton när vi är ute men det är inte det lättaste...antingen blundar någon eller så vill någon iväg..Tage har en tendens att ha myror i brallan men här fick vi honom att stanna för en sekund Flört


  


Medans vi meckar med hundarna och lockar på Tage med godis, så börjar Robin dreggla...


  


Hans dreggel blev längre och längre...


  


Riktigt snuskigt !!


Vill passapå att Gratta syrran som kommer få valpar om ca 3 veckor, ska blir så roligt att följa kullen då mamman till valparna tillhör kategorin av rottweiler man sällan ser och är definitivt en rottweiler som klassas som brukshund med stort B!! Det kommer definitivt mer rapporter om detta!!


// Betty

Av Bettina - 2 oktober 2009 15:48


  


Nu är den här, löven har bytt färger och det har definitivt blivit kallare..burr!!

De senaste dagarna har jag byllsat på mig med vinterjacka, vantar och fleece under..gillar inte att frysa..

Vi hamnade dessutom i en hagelskur igår när vi precis kommit ut i skogen..inte så lyckat så jag fick försöka gömma kameran under kläderna men hundarna hade skojjGlad


Vi har inte kört mycket lydnad men spår och uppletande har det blivit, äntligen har vi hittat riktigt bra spårmarker!!


Idag har vi besök av Eddie och vi tog en tur till långholmen i det fina vädret. Väl där möttes vi av ett gäng lösa hundar men vi fortsatte bara framåt och Eddie skötte sig klockrent, hörde dock att en av de lösa hundarna morrade men vi pinnade raskt vidare och låstades inte om de olydiga hundarna med ägare..när vi kommit ner till stranden och hundarna leker så hör jag en matte ropa på sin hund....en av de trevliga hundarna som vi stötte på innan kommer framfarandes med hög svans samt morrandes!! Jag ser att det är en labbe hane och kommenderar Robin och Eddie att sitta stanna en bit ifrån mig för att jaga bort hunden...som dessutom morrar åt mig..jag fortsätter att blockera labben som vill fram och bråka med hanarna men tillslut beger han sig iväg och jag ropar några väl valda ord till tanten som står lååångt borta. Finns många här i trakterna som inte borde ha sina hundar lösa, en sak som är säker!!


Idag känns det iallafall som att jag och Eddie verkerligen litar på varandra och det är skönt, det tar ett tag innan jag kan slappna av med en ny hund och idag har han bevisat att han sköter sig ypperligt på alla fronter när han är med min " flock "


Sötnosen


  


I helgen vill jag få till något spår och även köra lite lydnad!! Ska köra lite ruta har jag tänkt Glad


Hej Hopp!!


  

Av Bettina - 2 oktober 2009 15:48


  


Nu är den här, löven har bytt färger och det har definitivt blivit kallare..burr!!

De senaste dagarna har jag byllsat på mig med vinterjacka, vantar och fleece under..gillar inte att frysa..

Vi hamnade dessutom i en hagelskur igår när vi precis kommit ut i skogen..inte så lyckat så jag fick försöka gömma kameran under kläderna men hundarna hade skojjGlad


Vi har inte kört mycket lydnad men spår och uppletande har det blivit, äntligen har vi hittat riktigt bra spårmarker!!


Idag har vi besök av Eddie och vi tog en tur till långholmen i det fina vädret. Väl där möttes vi av ett gäng lösa hundar men vi fortsatte bara framåt och Eddie skötte sig klockrent, hörde dock att en av de lösa hundarna morrade men vi pinnade raskt vidare och låstades inte om de olydiga hundarna med ägare..när vi kommit ner till stranden och hundarna leker så hör jag en matte ropa på sin hund....en av de trevliga hundarna som vi stötte på innan kommer framfarandes med hög svans samt morrandes!! Jag ser att det är en labbe hane och kommenderar Robin och Eddie att sitta stanna en bit ifrån mig för att jaga bort hunden...som dessutom morrar åt mig..jag fortsätter att blockera labben som vill fram och bråka med hanarna men tillslut beger han sig iväg och jag ropar några väl valda ord till tanten som står lååångt borta. Finns många här i trakterna som inte borde ha sina hundar lösa, en sak som är säker!!


Idag känns det iallafall som att jag och Eddie verkerligen litar på varandra och det är skönt, det tar ett tag innan jag kan slappna av med en ny hund och idag har han bevisat att han sköter sig ypperligt på alla fronter när han är med min " flock "


Sötnosen


  


I helgen vill jag få till något spår och även köra lite lydnad!! Ska köra lite ruta har jag tänkt Glad


Hej Hopp!!


  

Presentation


Träning med 2 rottweilers

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards