Asras och Lexis aktiviteter!

Alla inlägg under oktober 2012

Av Bettina - 21 oktober 2012 19:47

Vi har haft full fokus på spår den sista tiden, lydnaden har bara underhållits och treans moment har jag inte kört alls utan fokuserat på lite framförgående och att ställa om Lexi från sättande under gång till läggande som visat sig vara rätt svårt.


Idag ringde klockan 05.30 och jag var inte pigg på att tävla kan jag milt säga..

Bara att packa ihop och bege sig till värmdö där vi hade samling 07.00


Efter en väntan på vår tur så fick vi åka till ett stall och sedan traska genom lermarker för att ta oss till en hage där vårt spår var lagt,vi hade redan hört att 3st brutit så jag var rätt nervös. Jag försökte dock att vara samlad ; ) Lexi spårade mycket bra och noga. Hon missade första apporten men tog vinklarna klockrent och de sista apporterna var inga problem. Båda domarna berömde henne för ett mycket fint spår, det var kul att höra: )


Tillbaka till klubben för budföring sen och hund efter hund spårade ur och det var nolla efter nolla, Lexi skötte sig bra och sprang till mottagaren, satte sig fint fot och sedan tittde hon bort mot en hund som satt snett till höger och missade att mottagaren kommenderade march, efter mottagarens andra kommando så ropade jag lexi och hon kom som ett skott men då blir det 0..tråkigt men sant.


Nåväl lydnaden sen och appellplanerna var riktigt blöta med stora pölar och lerigt på det..inte bästa utgångsläge men lika för alla. flera hundar var rejält påverkade av underlaget. Lexi presterade en helt ok lydnad, jag vet att hon kan bättre men det är kul när andra tävlande frågar mig efteråt hur jag lärt in framförgåendet och tyckte att vi hade så fin kontakt.


Jag var nervös in i det sista och trodde inte att vi blivit uppflyttade men tji fick jag ,vi var dock det enda ekipaget som blev uppflyttade den här dagen och vi vann också : ) Så kul att vi kan lämna appellen och blicka framåt nu : )


När jag stod vid bilen sen så kom en av domarna fram och berömde oss, hon hade själv schäfer och var imponerad över Lexi och sånt är alltid kul att höra : )


Stolt Lexi med sina priser som Madde fotade : )


 


// Betty

Presentation


Träning med 2 rottweilers

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards