Asras och Lexis aktiviteter!

Alla inlägg under juli 2012

Av Bettina - 19 juli 2012 21:56

Idag har vi haft det toppen och kört ett riktigt bra pass på klubben och avslutat med promme och massa bad.


Vi började med att kommendera Madde som ska tävla imorgon . Hon och Aiko känns så genomarbetade i ettan nu. Jag var med henne i måndags när hon tävlade på sthlms avdelningen och det såg så fint ut så : )



Nog skrivet, är iallafall toknöjd med lexi och bjuder på lite foton och en film från dagen : )


 


Aiko


Lexi börjar likna en rottis ; )



Aiko har ingen chans mot Lexi ; )



Gänget


   


Flying rottis''  


Lite treans fjärrdirigering  




// Betty
     


Av Bettina - 11 juli 2012 14:10

Utan snarare en badweiler ; )


 


Hon älskar verkligen att simma och jag bara njuter av att titta på : )


Finns ingen bättre terapi än att strosa runt i skogen med mína finaste!!


 


Till Asras glädje börjar blåbären komma, hon gluffsar friskt på våra prommisar.


     


Asra lyckades med bravaden att se knasig ut på varenda bild jag tog..kan bero på att hon alltid är igång med stenar eller pinnar så jag bjuder på 2 fina på Lexi


 



 



// Betty

Av Bettina - 2 juli 2012 15:42

Det har inte funnits någon motivation alls för bloggande och träning samt tävling har vi legat extremt lågt med.

Nu börjar gnistan komma tillbaka sakta men säkert och planerna för sensommar och höst är i full gång.


Dock har vi deltagit i en tävling för att komma ut på banan igen och det var rasmästerskapet för rottweiler. En dag som inte var särskildt gynnsam för oss då det regnade ömsom ösregnade hela dagen...Det är bara att bita ihop och gilla läget i såna situationer ; ) det var även lite surt att det blev 2 plattsliggningar i vädret då 2st hundar gick upp när det var 10 sek kvar men det är inget jag skulle vara oroad för egentligen men nu var Lexi dingsur och kall så det var en extra spänd plattsliggning när vi resterande ekipage fick köra en omläggning efter våra lydnadsprogram.


Lexi klarade dock tävlingen med bravur och vann även så nu är hon rasmästare och fick hamna överst på pallen denna gång. Det var riktigt skojj och då även för syrran och hennes kennel : )

Här är en bild cthrine tog på en dyngsur  Lexi,


 


Jag kunde inte riktigt glädjas med resultatet som ändock var riktigt bra, endast 9:or och 10:or med en 8,5 i protokollet. Det är först nu jag kan titta på våran pokal och känna en stolthet över Lexi, hon är bara bäst min lilla pingu och framförallt så otroligt älskvärd : )


 


Nu börjar vi komma på banan igen och tack alla som stöttat oss i denna svåra stund vi haft, ni vet vilka ni är: )


// Betty

Presentation


Träning med 2 rottweilers

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards