Asras och Lexis aktiviteter!

Direktlänk till inlägg 6 februari 2013

Det finns viktigare saker än träning och tävling

Av Bettina - 6 februari 2013 10:20

En sak jag märkt nu när man börjar komma uppåt i klasserna är dessa fanatiker som inte verkar göra annat än träna och tävla sina hundar. Visst är det roligt att få ett kvitto på var man står i träningen och lön för mödan när det går bra men det är inte därför jag har hund. Jag älskar att se hur de njuter och att de mår bra och lägger ner mycket tid på att åka iväg och planera deras dagar så den ska bli så bra som möjligt : ) Speciellt nu som Asra inte tävlas och knappt tränas något längre, hon måste också få sitt ; )


Vi går mot ljusare tider och man hör fågelkvitter i skogen så det ger en energi!! Funderade ett tag på hur jag skulle göra om vi tog ett förstapris i trean och blev uppflyttade till eliten, skulle jag lägga lydnadslydnaden på hyllan ett tag och fokusera enbart på brukset? Nja det fick bli som så att vi kör lydnadslydnaden hela februari, nu är vi taggade och vi ska köra lite i inomhus hall  då det fortfarande är halt och kallt ute. Vi får se hur det går vi är iallafall anmälda till fler tävlingar.


Bjuder på lite bilder från de senaste dagarna.


Asra

 


Asra och Lexi

 


Asra på språng

 


Tiggosar, Asra,lexi och Busan


 


Allihop påväg

 



Lexi

 



Nu ska vi ut i snöovädret..// Betty

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettina - 13 juni 2013 20:55

Trodde att Lexi skulle börja löpa i slutet av maj och väntade och väntade..Asra drog igång men fortfarande inget på Lexi. Passade då på att anmäla Lexi till Nackas klubbmästerskap. Hon var inte riktigt med på noterna och lite lojj men lyckades ändå a...

Av Bettina - 16 maj 2013 22:15

Dgen har bjudit på riktigt fint och varmt väder!!Årstafältet fick det bli och kameran fick hänga med : ) Lexi och Asra     Min finaste Asra   Lexi     Busfiorna       //Betty ...

Av Bettina - 14 maj 2013 13:50

Ojojoj vad länge sen det var sen jag bloggade. Mycket roligt har hänt och äntligen verkar värmen ha kommit för att stanna och snön är äntligen borta : )   Lexi har fått titlen korad, eller avelskorad då hon genomfört och blivit godkänd på exter...

Av Bettina - 6 mars 2013 15:43

Igår drog jag igång brukslydnadsträningen för säsongen. Körde ett pass med Madde och checkade av vart vi står i framförgåendet och budföringen. Det ska bara finslipas och Lexi hade inte glömt momenten tack och lov. Nu till lägre klass så ska jag lägg...

Av Bettina - 3 mars 2013 22:09


Nu har vi tävlat lydnadsklass 3 igen. Tävlingen arrangerades av nynäshamns bk ute på kalvö ridhus. Det är alltid nervöst och lite av en chansning att tävla på ett ställe man aldrig besökt tidigare. Kul var det att en kompis var där och höll mig sälls...

Presentation


Träning med 2 rottweilers

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards