Asras och Lexis aktiviteter!

Alla inlägg under augusti 2011

Av Bettina - 22 augusti 2011 19:59

Nu har Lexi debuterat i lydnadsklass ett.

Jag Lena och Karin hade sällskap till tävlingen som hölls på botkyrka Bk.

Det som jag kände mig mest osäker på med Lexi är ju själva situationen, hur hon skulle hantera störningen osv..


Vi började med platsliggningen som var lugn bortsett från en fågel som skrek ovanför hundarna...någon häger eller liknande var det..detta gjorde mig rejält nervös då Lexi normalt har ett stort intresse för fåglar...Hon grejjade dock platsen med bravur så då kunde jag andas ut tills det var vår tur att gå lydnaden.


Jag försökte titta på de 5 ekipagen som var före Lexi och redan vid den första så märktes det att domaren inte gav bort någrapoäng i onödan inte..rätt sträng stundom faktiskt..


Nåväl, när det det blev vår tur så flöt allt på riktigt bra, Lexi höll full fokus på mig både under och mellan momenten. Hon hade en riktigt bra attityd och fart : )

För att vara debut så höll hon en hög nivå men lyckades förargligt att nolla ett moment. Det moment som hon har lätt för dvs hoppet och saken var den att hon tjuvade bara någon sekund i förväg och hoppade skitsnyggt med en kanon ingång så hade hon bara väntat en sekund så hade vi vunnit hela tävlingen med 10 poäng..Vi skrapade dock ihop tillräckligt till ett förstapris samt en pallplats så vi är mer än nöjda med dagen : )


Lexi på  pallen

 

Karin filmade lite med sin iphone, dock rätt långt ifrån och med lite rök i bilden men otroligt tack till dig Karin som förevigat vår debut : )


På torsdag bär det av till gotland och det ska bli supermysigt!!


// Betty

Av Bettina - 11 augusti 2011 16:20

Vi tränar på och apporteringen går framåt. har tyckt att Lexi tuggat mycket och då särskildt ettans apportering men det har verkligen förbättrats av sig själv..Tvåans apportering sitter som en smäck!! Kul är det och fort går det : )


 


Det ska ju vara kul att apportera vilket Frankie kan demostrera här ; ) Hon är allt bra knasig allas vår Frankie alias Hettsor Dragovic ; )


 


// Betty

Av Bettina - 3 augusti 2011 21:49

Nu har det hunnit bli augusti så snart stundar tävling, utställning och den efterlängtade gotlands resan!! Vi tränar på med lydnadsgruppen och försöker köra spår någon gång i veckan med och det går riktigt bra!!


Lexi och Asra har fått en ny favvo leksak och jag låter bilderna tala för sig själv..


Lexi

 

 

 


Asra älskar boomern!!


 

 


Gulliga Madde har fotat och vi tackar för de fina bilderna, vi försökte ta några stå bilder på hundarna som inte ville vara med ..men ett stå kort på Lexi och ett fint profil foto bjuder jag på : )



Lexi 1,5år utan några överskotts kilon.. ; )

  


head shot

 

Avslutningsvis en katt bland hermelinerna ..bästaste Eddie Peddi Prudd : )

Som i skrivande stund sover bredvid Asra. Han är en favvo heltklart!!


 

// Betty

Presentation


Träning med 2 rottweilers

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards