Asras och Lexis aktiviteter!

Alla inlägg under maj 2012

Av Bettina - 16 maj 2012 11:46

Nu är det ingen rast och ingen ro för jag har anmält oss till vår första trea..jisses. Det känns som vad som helst kan hända men vi tar det lite som en träning och för att få en bättre bild av var vi står. Sedan blir det rasmästerskapet och efter det till hösten blir det apell.


Hade anmält Lexi till apellen men kom som 10:e reserv..känns som att det inte kommer hända att alla 10 som fått plats kommer hoppa av så jag strök mig där..lite synd men nu kan vi enbart fokusera på lydnaden ett tag fram över : )


Ännu roligare är det dock att nu har 7 av 9 i Lexis kull kommit ut på korning, alla godkända på mentaldelen dessutom!! Krävs inte mycket för att kolla runt på kennlar i Sverige för att förstå att detta är mycket bra! Som det ser ut nu är alla 9 röntgade med 9 fria höfter och 2 lindriga armbågar. 9 ögonlysta alla fria, 9 genomfört mentalbeskrivning, 7 godkända på korningens mentaldel. Dessutom är alla friska och sunda individer ;)



Det gjorde ni bra!!!


Mamma Bissou


pappa Bryan


    


// Betty




Av Bettina - 10 maj 2012 23:52

Senaste veckorna har inneburit en hel del träning och då inte bara lydnad utan mycket fys ! Vi kämpar på med konditionen och försöker köra så mycket det bara hinns med. Många mils knatande blir det ; )


Vi har kommit igång ordentligt med treans moment och nu verkar det värsta vara vittringen som jag trodde skulle vara urlätt...inte om man har en hund som samlar på saker och hellre tar tre saker samtidigt än en ; ) Nu har jag lite nya träningssätt som jag ska köra ett par dagar så ska vi se hur det funkar : )


Lite bilder från senaste dagarna!


Ute på skogspromme

 


På Högdalstoppen


    


Årstafältet


 


Lexi med Asra i bakgrunden


 


Lexi älskar ju i princip alla människor men speciellt de lite mindre, här kör Aylin lite lydnad med henne och jisses vad länge hon kunde hålla på utan någon som helst belöning :  )


 


// Betty

Presentation


Träning med 2 rottweilers

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards