Asras och Lexis aktiviteter!

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2009

Hösten är här!!

Av Bettina - 2 oktober 2009 15:48


  


Nu är den här, löven har bytt färger och det har definitivt blivit kallare..burr!!

De senaste dagarna har jag byllsat på mig med vinterjacka, vantar och fleece under..gillar inte att frysa..

Vi hamnade dessutom i en hagelskur igår när vi precis kommit ut i skogen..inte så lyckat så jag fick försöka gömma kameran under kläderna men hundarna hade skojjGlad


Vi har inte kört mycket lydnad men spår och uppletande har det blivit, äntligen har vi hittat riktigt bra spårmarker!!


Idag har vi besök av Eddie och vi tog en tur till långholmen i det fina vädret. Väl där möttes vi av ett gäng lösa hundar men vi fortsatte bara framåt och Eddie skötte sig klockrent, hörde dock att en av de lösa hundarna morrade men vi pinnade raskt vidare och låstades inte om de olydiga hundarna med ägare..när vi kommit ner till stranden och hundarna leker så hör jag en matte ropa på sin hund....en av de trevliga hundarna som vi stötte på innan kommer framfarandes med hög svans samt morrandes!! Jag ser att det är en labbe hane och kommenderar Robin och Eddie att sitta stanna en bit ifrån mig för att jaga bort hunden...som dessutom morrar åt mig..jag fortsätter att blockera labben som vill fram och bråka med hanarna men tillslut beger han sig iväg och jag ropar några väl valda ord till tanten som står lååångt borta. Finns många här i trakterna som inte borde ha sina hundar lösa, en sak som är säker!!


Idag känns det iallafall som att jag och Eddie verkerligen litar på varandra och det är skönt, det tar ett tag innan jag kan slappna av med en ny hund och idag har han bevisat att han sköter sig ypperligt på alla fronter när han är med min " flock "


Sötnosen


  


I helgen vill jag få till något spår och även köra lite lydnad!! Ska köra lite ruta har jag tänkt Glad


Hej Hopp!!


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettina - 13 juni 2013 20:55

Trodde att Lexi skulle börja löpa i slutet av maj och väntade och väntade..Asra drog igång men fortfarande inget på Lexi. Passade då på att anmäla Lexi till Nackas klubbmästerskap. Hon var inte riktigt med på noterna och lite lojj men lyckades ändå a...

Av Bettina - 16 maj 2013 22:15

Dgen har bjudit på riktigt fint och varmt väder!!Årstafältet fick det bli och kameran fick hänga med : ) Lexi och Asra     Min finaste Asra   Lexi     Busfiorna       //Betty ...

Av Bettina - 14 maj 2013 13:50

Ojojoj vad länge sen det var sen jag bloggade. Mycket roligt har hänt och äntligen verkar värmen ha kommit för att stanna och snön är äntligen borta : )   Lexi har fått titlen korad, eller avelskorad då hon genomfört och blivit godkänd på exter...

Av Bettina - 6 mars 2013 15:43

Igår drog jag igång brukslydnadsträningen för säsongen. Körde ett pass med Madde och checkade av vart vi står i framförgåendet och budföringen. Det ska bara finslipas och Lexi hade inte glömt momenten tack och lov. Nu till lägre klass så ska jag lägg...

Av Bettina - 3 mars 2013 22:09


Nu har vi tävlat lydnadsklass 3 igen. Tävlingen arrangerades av nynäshamns bk ute på kalvö ridhus. Det är alltid nervöst och lite av en chansning att tävla på ett ställe man aldrig besökt tidigare. Kul var det att en kompis var där och höll mig sälls...

Presentation


Träning med 2 rottweilers

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards