Asras och Lexis aktiviteter!

Alla inlägg den 10 januari 2009

Av Bettina - 10 januari 2009 16:16

Började dagen med nybakta scones som var riktigt smaskiga!!

Sedan begav vi oss ut för att möta Eva och Tage, vi sågs i tanto och gick en liten sväng och skvallrade som vanligt ; )

Hade tänkt köra ett pass lydnad och började lite försiktigt med apporteringen men kort där efter blev vi avbruta av en drös med olika hundbekanta.

Vi la ner träningsplanerna och beslutade efter lite bus där Asra vart jagad av Sheila ( Schäfer blandning ) och April att bege oss på en skogstur i årsta istället.


Vi hade riktigt trevligt och tog de mest märkliga vägar och klättrade upp för berg så JAG känner i min egen kropp att vi har rört på oss och det är positivt, vi får tacka Helena som hela tiden valde dessa luriga vägar och intalade oss andra att " det här är bra för ryggen vet ni ; )

Hundarna har haft riktigt roligt och vi som höll ihop hela vägen var Jag med mina, Helena med russeln Arne, Lollo med April och Eva med Tage!

Vi var ett stort gäng och hundarna trivdes i varandras sällskap...vi var ute allt som allt i ( 5 ) timmar!!


Jag skulle då som vanligt försöka fota hela gänget men det gick inge vidare...Tage kan inte riktigt sitta still så länge och Arne hade bestämt sig för att göra annat...mina satt dock kvar men fick allt surare miner ; )

När jag kikar på korten nu i efterhand så ser man hur Robin blänger åt Tage :)

Tillslut fick Tage kopplet på och Robin fick bokstavligen hålla fast honom: )


Kanon prommis som resulterat i halvdöd matte och trööötta hundar!

Tack Gänget ; )


// Betty

Presentation


Träning med 2 rottweilers

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards