Asras och Lexis aktiviteter!

Alla inlägg den 25 januari 2009

Av Bettina - 25 januari 2009 16:21

Både igår och idag har vi glidit runt på isen eller halkbanan som råder här..det är inte särskildt kul för oss tvåbeningar...hudarna verkar inte ha något emot det men jag får hjärtat i halsgropen då och då när Asra får sina ryck och drar sina repor över isen!!

Har tagit det lugnt nu i 2 dagar och försökt att massera lite.

Asra har aldrig varit förtjust i att jag masserat henne men nu de här 2 dagarna verkar det som hon har ändrat inställning : )

Jag märker ingenting på hennes rörelser och hon är definitivt inte halt.

 Vi vilar oss dock i form till på tisdag!


Idag hade vi sällskap av Eva med Tage och Eva har ju sina finfina ice bug skor, kan rekommendera de här skorna trots att jag inte har några själv ; )

Eva hon går riktigt snyggt och säkert i sina ice bug medans en annan får ta stöd av diverse saker man kommer åt, grenar, staket osv...

Får nog investera i ett par ice bug nästa år tror jag!


Vi mötte även upp Janne med staffen Hilda och Lollo med April, vi var ett stort gäng som gled runt!


En tråkig sak hände precis när vi var påväg hemåt..

En kvinna kommer gåendes med en Briard, jag fick onda aningar när hon hade en lång kvist med sig ( piska ) ..hon stannade till och började prata och rätt var det är så flyger Briarden i princip på April ( som stod närmast ) och gör stans utfall ..den här hunden höll på att slita sig !!

Både Asra och Robin svarade i kopplet när de hörde hur både rädd och arg lilla April blev...

Jag var mest orolig för April och för att hundägaren skulle tappa sin hund, det var mycket nära att hunden slet sig och då hade det gått riktigt illa!

Hade inte Lollo ryckt iväg April hade det resulterat i ett bett för hunden snnuddade vid Aprils päls!

Den så kallade piskan hade ingen direkt verkan..


Blir så otroligt less på såna här hundägare som inte tänker!!

Det finns så många exempel på hundägare som inte vet vad de har i snöret...

Tycker så synd om April som är så ung och redan blivit påflugen av en irländskvarghund. Tack och lov så är April en mycket stabil hund till skillnad från många andra bjäbbmonster vi stöter på..


Nåväl avslutar med en bild på Skrållan som envisas med att bädda ner sig i min säng och var nära att bli mosad när Robin hoppade upp och la sig på henne ; Satan i gatan vad sur hon är nu!!


// Betty


Presentation


Träning med 2 rottweilers

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards