Asras och Lexis aktiviteter!

Alla inlägg den 5 januari 2009

Av Bettina - 5 januari 2009 16:59

Tänkte först inte köra nån lydnad idag men kunde som vanligt inte hålla mig..

Började med apporteringen som faktiskt gick riktigt bra. Jag har börjat med externbelöning här samt enbart kört gripande och ingång till mig, inget kastande av apporten!

Jag lämnar Asra sittandes med apporten brevid henne, går ca 20meter och har targeten vid sidan om mig (jag fokuserar enbart på gripandet)

På apport tar hon apporten fint och kommer in med bra fart, avlämnadet har aldrig vart några problem utan hon håller apporten fint med snygg ingång och position.


Fjärren funkade riktigt bra och i och med att hon nu kan ståendet både framifrån och från sidan har jag lagt in det i fjärren.


Det bästa var att inkallning med ställandet har förbättrats av att vi börjat med "stå" i fjärren!!!! Hon fokuserar mer på stå nu än hon någonsin gjort!!

Nu börjar jag se ljuset i tunneln i detta moment!!


Annars körde vi "framåt" träning och vändningar på stället.

Körde även hopp sitt hopp som gick bra till viss del men ibland så kommer hon dock väldigt nära hindret vilket gör att när hon ska hoppa tillbaka blir det typ fyrfota hopp rakt upp i luften..måste klura lite på hur vi kan jobba vidare här...

Glömde konerna så rutan blir nästa pass.


Så till nästa pass:

RUTAN

apportering

inkallning med ställande


Sen mötte vi upp Lollo med busfrö och vi tränade lite kort med April men hon ville mest sitta fint och busa så vi körde på Aprils linje och tog hundarna på en sväng.

Riktigt roligt hade dom och jädrans vad den hunden har energi.

Avslutningsvis träffade vi Arne, en söt jackrussel!

4 timmar uthärdade vi i kylan idag!!

Nu dags för prommis nr 2!


// Betty


Presentation


Träning med 2 rottweilers

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards