Asras och Lexis aktiviteter!

Direktlänk till inlägg 12 november 2011

Kurs i väsby

Av Bettina - 12 november 2011 14:50

Idag var första kurstillfället och det gick tid till att gå igenom vad var och en hade för mål och vart vi låg.

 Sedan körde vi själva och instruktören gick runt och kikade. Vi fick välja ett moment som vi ville ha special hjälp med och jag valde frittfölj. Jag har känt att Lexi ligger för långt fram och tränger lite. Visst hon är taggad och glad och har otroligt snabba halter men det kommer bli problem i de högre klasserna om detta inte blir bättre!


När jag väl skulle visa blev vi kommenderade och då hade hon fin position minsann..med koppel som utan.

Vi testade att köra med externbelöning och låååångsam march för att få fram tillfälle till "fel" position och då samtidigt belöna med rösten när det blev rätt och här fick vi jobba en del för jisses att ha en leksak synlig på planen ..inte Lexis starka sida men när hon väl förstod att för att få den måste hon ha fullfokus och rätt position så  funkade det över förväntan


En bild som visar att lexi gärna ligger för långt fram..

 


Körde igenom hela klass 2 programmet och det enda som inte gick strålande var rutan, på första försöket stannade hon precis vid linjen men resterande gjorde hon rätt!


Efter träningen tog vi en fika och gick en prommis och nu är vi slut som artister vill jag lova!!


// Betty

 
 
Rebecca

Rebecca

14 november 2011 11:08

Ni är ju så förbaskat duktiga!! Vad är det för kurs du går, och var ska ni tävla?

http://midsommarblomster.bloggplatsen.se

Bettina

14 november 2011 15:34

Vi har satt ihop en egen kurs hos Birgitta Färdeman, då får man styra lite mer själv vad man ska köra och hon är mycket duktig på sök så det vill jag gärna ha hjälp med från henne men annars ska hon hjälpa oss lite med lydnaden och spåret med : ) Fasen vi ska tävla tvåan den 26:e , nacka cup !! Håll en tumme för oss ; )

 
Rebecca

Rebecca

14 november 2011 19:07

Oh shit, tvåan!! Det kommer gå suveränt Betty! Nästan så man måste komma och tjuvkika och fota lite :D. Lycka till i förväg :).

http://midsommarblomster.bloggplatsen.se

Bettina

15 november 2011 08:33

Du får gärna komma och kika, glöm inte att ta med Flinga så jag får kika på henne då : ) Jag fick höra igår att vid årskiftet så kommer tvåan bli mycket lättare då momentet inkallning med ställande försvinner samt plattsliggningen blir synlig istället ; ) Bra att veta för det är tvåans ( enligt mig ) svåraste moment!! Hoppas vi ses då : )

 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

18 november 2011 11:45

Oj, vilken fin bild på er i aktion .) Här envisas man också med detta fotgåendet men vad är det dom säger… Träning ger färdighet eller, tja, roligt är det i alla fall :

Trevlig helg önskas er här. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Bettina

19 november 2011 21:23

Tack : ) Känns som detta fotgående kommer nötas och nötas hela livet men visst är det skojj : ) Trevlig helg önskar jag er med : )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettina - 13 juni 2013 20:55

Trodde att Lexi skulle börja löpa i slutet av maj och väntade och väntade..Asra drog igång men fortfarande inget på Lexi. Passade då på att anmäla Lexi till Nackas klubbmästerskap. Hon var inte riktigt med på noterna och lite lojj men lyckades ändå a...

Av Bettina - 16 maj 2013 22:15

Dgen har bjudit på riktigt fint och varmt väder!!Årstafältet fick det bli och kameran fick hänga med : ) Lexi och Asra     Min finaste Asra   Lexi     Busfiorna       //Betty ...

Av Bettina - 14 maj 2013 13:50

Ojojoj vad länge sen det var sen jag bloggade. Mycket roligt har hänt och äntligen verkar värmen ha kommit för att stanna och snön är äntligen borta : )   Lexi har fått titlen korad, eller avelskorad då hon genomfört och blivit godkänd på exter...

Av Bettina - 6 mars 2013 15:43

Igår drog jag igång brukslydnadsträningen för säsongen. Körde ett pass med Madde och checkade av vart vi står i framförgåendet och budföringen. Det ska bara finslipas och Lexi hade inte glömt momenten tack och lov. Nu till lägre klass så ska jag lägg...

Av Bettina - 3 mars 2013 22:09


Nu har vi tävlat lydnadsklass 3 igen. Tävlingen arrangerades av nynäshamns bk ute på kalvö ridhus. Det är alltid nervöst och lite av en chansning att tävla på ett ställe man aldrig besökt tidigare. Kul var det att en kompis var där och höll mig sälls...

Presentation


Träning med 2 rottweilers

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards