Asras och Lexis aktiviteter!

Alla inlägg den 26 november 2011

Av Bettina - 26 november 2011 20:48

Nu har vi debuterat i  tvåan och det gjorde vi på Nacka bk och deras cup!! En eloge till alla funktionärer på nacka som är så positiva och organiserade, en mycket trevlig klubb.


Jag har inte vågat fila på tvåans moment så mycket när vi tävlade ettan för att inte förvirra Lexi så vi har haft ca2 månader på oss att lära in vissa moment.Efterson det är så osäkert hur nu dessa nya moment funkar på tävling hade jag 2 mål med dagen, nr 1, att grejja plattsen.Plattsen var mycket lugn och sansad, den resulterade i en 10:a, det enda "stökiga" var att hunden som låg bredvid Lexi for upp ganska omgående så där blev jag extra stolt.

 Mitt andra mål var att inte nolla något moment och det lyckades vi med så även det målet uppfylldes ; )

 Hur slutade då dagen..jo med en pallplats, närmare bestämt tvåa på pallen och förstapris 170p , ja inga höjdar poäng men vi är glada och nöjda ändå! Vi kom alltså tvåa av 14 och det var endast jag och vinnaren som fick förstapris.


Tyvärr var ju planerna blöta och geggiga så jag tror att det påverkade resultatet lite men annars vet jag ju att Lexi kan sååå mycket bättre. Hon har som sagt en ganska hög lägsta nivå : )


Med oss och supportade var Klara/Busan, Karin/Frankie och Kerstin / Eddie, Tack allihop : ) : )


Stolt matte


 


// Betty

Presentation


Träning med 2 rottweilers

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards