Asras och Lexis aktiviteter!

Alla inlägg den 2 november 2011

Av Bettina - 2 november 2011 17:30

Fokusen har den senaste veckan legat på första tentan så det har tagit en del energi och tid men vi har försökt att åka ut så mycket som möjligt till skogen och gå långa prommisar i det fina höstvädret. Lite svampplock har det blivit men jag är ganska less på svamp just nu..Är så skönt att komma ifrån stan bara och alla knäppa hundägare ; ) Det märks alltid så tydligt när man har löptik att många hundägare inte har någon koll och det kan ta lång tid innan de ens om de överhuvudtaget märker att deras hanhundar är på vift..sedan deras argument visar bara på än mer okunskap och brister i deras hundhållning att man inte ens orkar eller vill diskutera med dessa människor! Koppla hunden är det enda jag orkar med just nu men då krävs ju att hundägaren syns till och det är sällan!


Så fint ute i ågesta

 


Lexi i skogen


 


Idag tog jag med mig Aylin, min systerdotter för en skogstur och slog ihop prommis med spår och uppletande.

Har inte kört skogsspår på ett tag och det märktes...tur att jag har handskar men man blir lite frustrerad när det går så jäkla fort men halvvägs så taggade hon ner lite och tog det aningens lugnare. Fortfarande problem med apporterna men första tog hon spontant men sen är det som att spåret tar över hand och hon har bara inte tid med dessa pinnar, jag nöter och nöter och det går framåt.


Uppletandet ska vi köra mer kontinuerligt men det gick förvånandsvärt bra, nya tråkiga föremål hittades och överlämnades men tekniken måste nötas!


Kul hade vi idag hela gänget


 


Asra vill iväg och leta : )



// Betty   

Presentation


Träning med 2 rottweilers

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards