Asras och Lexis aktiviteter!

Direktlänk till inlägg 19 mars 2009

Torsdags rapport

Av Bettina - 19 mars 2009 21:59

Idag blev det ett pass lydnad på eftermiddagen!


Innan jag hann ut med hundarna var jag tvungen att ringa några samtal och under den tiden hann Asra förstöra en leksak och bita sönder en galge som jag lyckats tappa på golvet...när Asra är understimulerad så är hon inte rolig att leva med ; )


Packade väskan och begav mig ut för att träna!!


Ett lyckat pass måste jag säga!

Körde Robin först och han gasade på och fick skälla an och bitas lite ; ) bra med lite konkurrans ibland!


Asra fick göra lite mer strukturerade grejjor som frittfölj, tempoväxlingar, apportering, fjärr, ställande och lite skällande hon med.


Något jag märkt på Asra är att hennes intresse för hundar blivit större, hon kan släppa kontakten i vissa moment och det är inte OK...


Även när vi går och promenerar så kan hon vända sig om efter hundar och är allmänt "stirrig"...detta ska vi råda bot på. Hon har ALDRIG gått fram till en hund som hon inte får hälsa på men idag var det bra nära...


En bordercollie blandning som travade ömsom sprang runt med en boll i munnen var MYCET intressant....Asra var påväg efter hunden och jag fick ta i ordentligt för att hon inte skulle ta sig ända fram..då ser jag varför!! Hunden har en lång lina efter sig..skulle hunden bara ha lunkat med linan hade det inte vart några problem men dennna lina for efter hunden som värsta leksaken tyckte nog en viss Asra, hon triggades alltså igång av linan..hade hon hunnit ifatt hunden hade hon nog bogserat in honom till mig ; ) Nästan samma sak som när vi träffade en lös liten hund på kvällen när det var mörkt och det enda man såg var en lysande lampa som hunden hade på halsbandet..intrycket förstärktes av att husse satt på hunden en fryspåse så intrycket Asra fick var "här kommer en prasslande lampa farandes"..det gäller att vara på alerten när man är ute i stans parker med andra ord!


Bella har varit lite knackig senaste veckorna, hennes ålder och leder börjar visa sig tyvärr..detta innebär att hon får komma ut till landet och vila upp sig då och då. Det är inte roligt att lämna henne hos syrran men nödvändigt och jag vet att hon har det bra där ute! Saknar dock min lilla belsebub nåt ofantligt när hon inte är hos mig...


// Betty

 
 
Madde

Madde

19 mars 2009 22:42

Jag e träningssugen!! :D :D :D Planer för lördagen, säg vid kl 11??? ett träningspass kanske? :D

Madde & Aiko

http://www.michikoskennel.se

 
Ingen bild

Betty

20 mars 2009 07:48

Klart vi ska träna : )
Vi säger runt 11 och i annat fall hörs vi på luren!

Robin skickar slirrisar till sin älskling Aiko!!

// Betty

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettina - 13 juni 2013 20:55

Trodde att Lexi skulle börja löpa i slutet av maj och väntade och väntade..Asra drog igång men fortfarande inget på Lexi. Passade då på att anmäla Lexi till Nackas klubbmästerskap. Hon var inte riktigt med på noterna och lite lojj men lyckades ändå a...

Av Bettina - 16 maj 2013 22:15

Dgen har bjudit på riktigt fint och varmt väder!!Årstafältet fick det bli och kameran fick hänga med : ) Lexi och Asra     Min finaste Asra   Lexi     Busfiorna       //Betty ...

Av Bettina - 14 maj 2013 13:50

Ojojoj vad länge sen det var sen jag bloggade. Mycket roligt har hänt och äntligen verkar värmen ha kommit för att stanna och snön är äntligen borta : )   Lexi har fått titlen korad, eller avelskorad då hon genomfört och blivit godkänd på exter...

Av Bettina - 6 mars 2013 15:43

Igår drog jag igång brukslydnadsträningen för säsongen. Körde ett pass med Madde och checkade av vart vi står i framförgåendet och budföringen. Det ska bara finslipas och Lexi hade inte glömt momenten tack och lov. Nu till lägre klass så ska jag lägg...

Av Bettina - 3 mars 2013 22:09


Nu har vi tävlat lydnadsklass 3 igen. Tävlingen arrangerades av nynäshamns bk ute på kalvö ridhus. Det är alltid nervöst och lite av en chansning att tävla på ett ställe man aldrig besökt tidigare. Kul var det att en kompis var där och höll mig sälls...

Presentation


Träning med 2 rottweilers

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards