Asras och Lexis aktiviteter!

Alla inlägg den 7 mars 2009

Av Bettina - 7 mars 2009 16:32

Efter en lång sovmorgon begav vi oss till tanto för att möta Klara och Micke med April. Siktet var inställt på en riktig långis runt årstaviken och när vi kom hem nästan 4 timmar senare så kan jag säga att både jag och hundarna var riktigt trötta ; )


Nåväl vi knallade vidare över bron till årsta och hundarna sprang lösa och Asra fick sina vanliga fnatt i blåbärsrisen : )


Medans vi har det trevligt och snackar märker vi att hundarna inte är med oss...de har stannat ett par meter bakom och det jag ser är en stor grå sopsäck och min Robin har hela huvudet inanför sopsäcken!!

Vi blir då lite oroliga och jag ropar åt Robin som sticker fram sitt huvud och är helt orange om munnnen och forstsätter att slicka sig runt munnen med sin lika oranga tunga!! Då blir vi oroliga...vad fasen är det i denna sopsäck ??

Medans vi motar bort hundarna så är Klara den första att kika i sopsäcken.....jag hinner tänka att hopppas det inte är något giftigt och tänk om det ligger några likdelar i säcken...då hör man Klaras skriik och förstår att det är något riktigt äckelpeckel!! BAJS!!!! hör jag sedan, det är en låda med bajskorvar i!!! Micke måste då även han kika i säcken och nu börjar det stinka...man blir nästan tårögd samtidigt som man ska hålla bort 3 sugna hundar..Micke hade inte långt till att kräkas och även jag skymtade hur det såg ut, en låda med bajskorvar i ( männsikobajs! )


Hur sjuk kan man vara som lämnar sånt här i skogen???

Vi var helt förstörda resten av promenaden och det kommer ta låång tid att komma över detta måste jag säga.


Som rubriken lyder så såg detta ut som currybajs och Robin har ätit av det!!


När vi kom hem fick han en rejäl tandborstning...men det känns som att han får behålla sina pussar för sig själv ett bra tag framöver ; )


Nu har jag skrivit av mig om detta och ska göra  mitt bästa för att komma över det !


Annars hade vi en MYCKET trevlig långis!


// Betty

Presentation


Träning med 2 rottweilers

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards