Asras och Lexis aktiviteter!

Alla inlägg den 18 september 2011

Av Bettina - 18 september 2011 14:40

Gårdagen spenderade vi i sandviken på utställning! Tyvärr är Asra helt urfälld så jag kände att hon inte hade bäst förutsättningar direkt men kul ändå att köra efter det nya systemet : )


Väl där så valde jag att kika en del på hur domaren dömde hanarna och han ville klart och tydligt ha rejäl stomme och huvuden. Ganska många fina hanar men oroväckande grova för sin ålder enligt mig. Jag föredrar ju en något lättare typ som enligt mig håller längre ; )


Nåväl dags för tikar och samma sak där han valde grövre modeller och det fanns det gott om ; ) Det var närmre 40 rottisar den här dagen!


Asra skötte sig iallafall utmärkt och fick i sin kritik:


Complete scissorbite, Very good proportions, Excellent eyes in shape and color, Excellent ears, very well carried. Correct body proprtion. Excellent topline. very good croupe. Excellent chest. Correct angulations. Excellent movement.


Asra springer

 

Asra står


 

Asra igen


 

Kvaliten blev iallafall den bästa , Excellent och reserv dvs 5: a


Min bästa gumma är snyggast ändå : ) Stort tack till bästa Madde för sällskap och foto som vanligt : ) Madde själv fick otroligt bra resultat för hela tjocka släkten och det var särskildt kul att se Aiko i ringen som är en fröjd att se springa i ringen : )


 


// Betty

Presentation


Träning med 2 rottweilers

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards