Asras och Lexis aktiviteter!

Alla inlägg den 2 september 2011

Av Bettina - 2 september 2011 11:33

Så var vi hemma efter vår vistelse på Gotland!! Jag hade anmält Lexi till lydnaden på visby BK så efter en knapp sömn och lång resväg hittade vi äntligen till tävlingen : )


Det visade sig bli en låååång väntan på klubben i tryckande värme och det gjorde det svårt för både hundar och förare att förberda oss. Tyvärr såg man att resultaten på hundarna blev där efter.  Väl till vår tur blir det strul på plattsen..2 schäfrar far upp och spänner sig framför Lexi ( som låg kvar )!! Det blev omläggning och den gick bra : )


Programmet som följde flöt på bra med fina poäng som följd. Den enda poängen under 9 var läggande under gång som blev en 7,5. Jag är så nöjd med min lilla plutta som kämpade trots trötthet och en omotiverad  matte..


Vid prisutdelningen fick vi många värmande ord från domaren som gjorde mig rejält rörd!!  Karin filmade tävlingen  : )


Är även riktigt glad över kommentaren jag fick under helhetsintrycket " Härlig attityd och tryck i hunden, ett lovande ekipage "


Poängen blev 183 och vinst!!! Nu ska vi nog jaga ett sista då vi tagit 2 raka förstapriser på en vecka : )


Gotland var annars mysigt och lugnt med fina stränder och behagligt väder!! Vi bodde kanon på Karins landställe som var riktigt myspys!!


Här är gänget på väg med färjan

 


Lexi blåser bort ; )

 

Mina finaste : )

 

Asra trivdes på Gotland då det kryllade av sten och hade en riktig semester med massa kel och uppmärksamhet!! Snart är det dags för hennes utställning i september så vi filar på formen nu!!


// Betty

Presentation


Träning med 2 rottweilers

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards