Asras och Lexis aktiviteter!

Alla inlägg den 10 december 2011

Av Bettina - 10 december 2011 22:07

Vi är inne i en riktig träningsperiod just nu.Det är så kul att fila på moment : )

Det känns som momenten i tvåan sitter men det kan absolut förbättras en hel del!

De senaste 2 dagarna har vi kört lydnad där fokusen har legat på apportering, där jag belönar fart genom att kasta boll. Även inkallningen fokuserar jag på farten, samma som apporteringen, ställandet har blivit så jäkla BRA

Hopp-sitt har jag börjat köra med target så jag får ut avstånd från hindret!
Kör rätt mycket distansläggande och ställande, till  inkallning och rutan. Har även börjat köra mer målinriktat  med   

metallapporteringen.

Idag åkte vi iväg och spårade, här ville jag träna upptag samt låta henne gå linans fullständiga längd och jösses så duktig hon var idag! Känns som hon blivit mycket säkrare och här gäller det att jag ökar svårigheterna succesivt så hon inte tycker att det blir för lätt! Hon är riktigt rolig att spåra med helt klart! Bjuder på lite bilder från dagen!



  


  


 



//Betty

Presentation


Träning med 2 rottweilers

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards