Asras och Lexis aktiviteter!

Direktlänk till inlägg 31 januari 2012

Lexis andra start i klass 2 och årsmöte

Av Bettina - 31 januari 2012 20:36

Vi har haft fullrulle de senaste dagarna med massa roliga aktiviteter : )

I lördags var det dags för Lexis andra start i lydnadsklass 2. Jag kände mig ganska nervös och helt utan förväntningar främst pga att tävlingen var i ridhus..samt att jag hört att domaren är en av de hårdaste  man kan tävla för.


Vi behöver erfarenhet så det var bara att köra, fick startnummer 1 så det var inte mycket tid att förbereda sig innan lydnaden. Platsen gick iallafall smidigt och det var endast hunden jämte lexi som satte sig och någon som pep men annars var det lugnt, dock så blir det en störning med hästdoft, underlaget och ljud från läktaren osv men det gick bra : ) Resterande lydnaden då, jag kommer in med en laddad Lexi och det kändes lite svajjigt i friaföljet, vi ska träna mycket position har jag bestämt ; ) Det positiva var attityden, det kändes som Lexi hade kunnat köra minst en omgång till..halterna var bra men lite trängningar och släpp vid sidan så det ska vi nöta vidare på. Läggandet var inte så snabbt som hon kan och lite trängning även där. Inkallningen..ja det lät som en häst kom galloperande i full kareta över manegen och snygg ingång så inget att klaga på där. Rutan likaså, inget att klaga på. Apporteringen snygg. Hoppet kan hon bättre så vi tränar vidare på samma sätt. Fjärren kändes riktigt bra.


Lexi vill köra lite med tävlingsledaren med ; )


   


Vi fick så otroligt mycket fina vitsord av de andra tävlande . Jag hade inte kikat på en enda poäng så jag var inte ens säker på ett förstapris men när vi går upp till cafeterian och träffar ekipage som säger att de var otroligt imponerade och att det såg så snyggt ut så började jag hoppas på ett förstapris ialafall. Vid prisutdelningen sen så inleder domaren med att säga att det var otroligt hög klass på ekipagen och det är många förstapris idag. Hon menade att det var sällsynt många lovande ekipage. Nåväl, Lexi vann slutligen hela tävlingen på 183,5p och fick massa fina priser!! Jag fattar det knappt själv?? Vi träffade massa trevligt folk och en eloge till alla trevliga "nacka supportrar" fasen vilket trevligt gäng!!!


Vi avslutade helgen med årsmöte för rottweilerklubbens östra lo, intressant att sitta med och vi fick träffa en hel del aktiva rottis ekipage som gjort kanon resultat under året. Det avslutades med lite prisutdelning för uppfyttningar osv, så säger ordföranden att de vill uppmärksamma ett ekipage som gjort särskildt bra resultat i lydnad..hmm tänker jag vad kul och så läser hon upp resultat efter resultat och då är det oss hon menar : ) Lexi fick ett jätte ben som uppskattninga och dessutom sitter jag numera i valberedningen i östra så det så ; )


Lexis ben

 


// Betty  

 
 
Marre

Marre

2 februari 2012 13:07

STORT GRATTIS… Härligt… Underbart… Fantastiskt mycket bra jobbat !

Bamsekramizar här och massor av nospussar till världens bästa o snyggaste Lexis

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Bettina

2 februari 2012 22:23

TAAACK : ) Knappt att jag fattat det själv än ; ) Tack än en gång från en stolt matte : )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettina - 13 juni 2013 20:55

Trodde att Lexi skulle börja löpa i slutet av maj och väntade och väntade..Asra drog igång men fortfarande inget på Lexi. Passade då på att anmäla Lexi till Nackas klubbmästerskap. Hon var inte riktigt med på noterna och lite lojj men lyckades ändå a...

Av Bettina - 16 maj 2013 22:15

Dgen har bjudit på riktigt fint och varmt väder!!Årstafältet fick det bli och kameran fick hänga med : ) Lexi och Asra     Min finaste Asra   Lexi     Busfiorna       //Betty ...

Av Bettina - 14 maj 2013 13:50

Ojojoj vad länge sen det var sen jag bloggade. Mycket roligt har hänt och äntligen verkar värmen ha kommit för att stanna och snön är äntligen borta : )   Lexi har fått titlen korad, eller avelskorad då hon genomfört och blivit godkänd på exter...

Av Bettina - 6 mars 2013 15:43

Igår drog jag igång brukslydnadsträningen för säsongen. Körde ett pass med Madde och checkade av vart vi står i framförgåendet och budföringen. Det ska bara finslipas och Lexi hade inte glömt momenten tack och lov. Nu till lägre klass så ska jag lägg...

Av Bettina - 3 mars 2013 22:09


Nu har vi tävlat lydnadsklass 3 igen. Tävlingen arrangerades av nynäshamns bk ute på kalvö ridhus. Det är alltid nervöst och lite av en chansning att tävla på ett ställe man aldrig besökt tidigare. Kul var det att en kompis var där och höll mig sälls...

Presentation


Träning med 2 rottweilers

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards