Asras och Lexis aktiviteter!

Direktlänk till inlägg 14 januari 2012

Nacka bk

Av Bettina - 14 januari 2012 16:30

Jag är numera medlem även i nacka då jag gillar klubbar som verkligen är aktiva och lever : )

Idag åkte jag och Klara med Busan iväg och hade en heldag i träningens tecken ute i nacka.


Började med att träna Busan en del och körde mycket apportering och linförighet.


Busan


 



Busan kan konsten att sitta fint : )


 


Sedan kommenderade Klara oss genom hela tvåans program. Inget jag vill göra för ofta med jag belönade henne efter varje moment samt vi körde nog 3ggr så långt frittfölj som är tvälingsmässigt men Lexi går ju bättre efter ett tag så vi var tvungna att nöta lite där!


Efter detta körde jag lite mer hoppträning med uthopps folkus. Även en del skiften i fjärren och släta inkallningar.


Lexi hoppar

 


Syrrorna på promme


 

En lyckad lydnadsträning och det var faktiskt en  del på klubben som körde så lite störning med.


Efter lydnaden vallade vi en korridor på 50m djup och körde en hel del skick. Jag försöker få Lexi att bli säkrare att gå på djupet med en gång . Även Busan fick köra och hon är rätt lik Lexi i arbetslust och vilja, hon är nog snabbare och får hon bara kläm ordentligt så blir en farlig konkurrent var så säkra : )


Avslutade med prommis i skogen, imorgon blir det mer lydnad på klubben och vi ska få lite feed back på treans moment av en som kan detta så det blir skojj : )


// Betty



 
 
Jonna & Zolo

Jonna & Zolo

16 januari 2012 08:52

Hejhej,

Härlig läsning om er träning! Och vilka fina bilder! Lycka till på kommande tävlingar!

http://Turingenszolo.wordpress.con

Bettina

16 januari 2012 22:27

Hej! Vad gullig du är : ) Jag säger det samma, har inte sett zolo men älskar hans attityd på filmerna jag sett. Härlig och fin hund : )

 
Rebecca

Rebecca

16 januari 2012 20:25

Ska bli kul att följa er nu under året! Kommer gå gryymt bra, vad har ni för mål? Inte sett någonstans ju :).

http://midsommarblomster.bloggplatsen.se

Bettina

16 januari 2012 22:23

Hej! jadu våra mål är i förstahand LP2 och sedan apellen, hoppas att starta trean innan SSU men vi ska banne mig tävla trean där : ) sedan blir det start i lägre till hösten. Man kan ju alltid drömma : ) Vi kör gärna med er någon dag, vill höra allt om dina träningar med Eva : )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettina - 13 juni 2013 20:55

Trodde att Lexi skulle börja löpa i slutet av maj och väntade och väntade..Asra drog igång men fortfarande inget på Lexi. Passade då på att anmäla Lexi till Nackas klubbmästerskap. Hon var inte riktigt med på noterna och lite lojj men lyckades ändå a...

Av Bettina - 16 maj 2013 22:15

Dgen har bjudit på riktigt fint och varmt väder!!Årstafältet fick det bli och kameran fick hänga med : ) Lexi och Asra     Min finaste Asra   Lexi     Busfiorna       //Betty ...

Av Bettina - 14 maj 2013 13:50

Ojojoj vad länge sen det var sen jag bloggade. Mycket roligt har hänt och äntligen verkar värmen ha kommit för att stanna och snön är äntligen borta : )   Lexi har fått titlen korad, eller avelskorad då hon genomfört och blivit godkänd på exter...

Av Bettina - 6 mars 2013 15:43

Igår drog jag igång brukslydnadsträningen för säsongen. Körde ett pass med Madde och checkade av vart vi står i framförgåendet och budföringen. Det ska bara finslipas och Lexi hade inte glömt momenten tack och lov. Nu till lägre klass så ska jag lägg...

Av Bettina - 3 mars 2013 22:09


Nu har vi tävlat lydnadsklass 3 igen. Tävlingen arrangerades av nynäshamns bk ute på kalvö ridhus. Det är alltid nervöst och lite av en chansning att tävla på ett ställe man aldrig besökt tidigare. Kul var det att en kompis var där och höll mig sälls...

Presentation


Träning med 2 rottweilers

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards