Asras och Lexis aktiviteter!

Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av Bettina - 12 oktober 2011 12:31

Lexi kallas ju av vissa för taggade tattaren..ja hon är alltid på G och har alltid ett glatt humör : )Hon har ju sin 2 sekunders regel också, får hon inte belöning på 2 sekunder så tar hon den.. Nu är hon dessutom hormonell och vi kör en del nya moment så det blir lätt fort och fel och fort och fel och fort och fel för att sen gå kanon en gång för att sen bli fel osv..det är nötning som gäller men jag är fasen taggad själv så här kör vi på!


Taggelitagg Lexi


 


Idag körde jag ett pass med Asra och Lexi och började med Lexi. Hon fick köra tvåans moment och fasen idag satt inkallningen med ställandet som en smäck!! Hon fick avslutningsvis leka med rosagrisen och låg med den i tryggt förvar medans jag sedan körde Asra.

När jag ska rikta Asra mot rutan ser jag Lexi i ögonvrån hoppa fyrfota och upphetsat vid sidan med rosagrisen i munnen för att sedan fort som attan komma före Asra in i rutan och stuttsar runt där med grisen i munnen...Hon är för rolig och det känns som hon börjar få mer och mer ordförståelse också som jag testar av med jämna mellanrum.


Asra känns rätt pigg och alert, hon kör ibland sina skall men de tränar vi vidare på.


Körde ett pass på stockholms södra igår och vi avslutade med prommis i ågesta. Det roliga här är att Asra är vår självlärda kantarellsökshund, hon hittar ställen, efter ställen och det enda problemet är att hon äter svampen själv..dock ska det vara kantareller och inget annat. Man får vara snabb för att hinna dit innan hon käkat upp allt men det brukar lösa sig, en hel del svamp hittades igår iallafall och det tack vare Asra : ) : )


Höstbild på Lexi


 

En rolig grejj som hände när jag skulle fota Lexi var att en kråka närmade sig henne för att sedan nagga henne i svansen och det hände flera gånger..jädrans kråka men jag lyckades nästan få med den på en bild..ner till höger ; )


 



// Betty

Presentation


Träning med 2 rottweilers

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards