Asras och Lexis aktiviteter!

Alla inlägg den 4 oktober 2011

Av Bettina - 4 oktober 2011 08:03


Jag går och väntar och väntar på att båda 2 ska sätta igång med sina löp...gärna idag. Vill ha det överstökat samt alla tecken eller som vissa säger PMS finns där..Asra blir mycket skarpare och lite splittrad medans Lexi blir allmänt hundintresserad och flängig. Det tråkiga är dock att allt för många använder detta som en ursäkt för hundens beteende, hon flög på den tiken för att hon har pms osv...blir så trött på det bara..de ska kunna sköta sig oavsett och vi har ju fördelen att vi vet om det så vi kan vara extra uppmärksamma och inte överlåta allt " tänkande" till hunden.


Nåväl vi kör på inför tvåan och vissa moment som jag legat lågt med för att inte förstöra våra tävlingar i ettan har jag nu tagit tag i. Hoppet börjar likna nåt likaså inkallning med ställandet så det är kul.  Jag kommer lägga allt mer krut på friaföljet som är lite ojämt fortfarande. Lexi är ju en hund som får tillägget pigg i helhet när hon är seg så det är ju knappast ett problem med hennes motor ; )

Apporteringen sitter som smäck, så snyggt ibland så jag blir lyrisk : )


Asra däremot har jag haft problem med att hon skäller i skiftena när hon uppskattar sin belöning och det känns som hon börjar fatta att det inte lönar sig ; ) Hennes friafölj är ju dock riktigt bra. Ibland vill folk låna henne för att gå frittfölj så det vet hur det ska kännas när man har hunden i näst intill perfekt position så det är kul, min lilla bökfia kan när hon vill ; )


Nu blickar vi framåt och kör vidare!!


 


// Betty

Presentation


Träning med 2 rottweilers

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards