Asras och Lexis aktiviteter!

Alla inlägg den 3 februari 2010

Av Bettina - 3 februari 2010 16:03

jisses vad tiden springer iväg....


Här är det full rulle men jag hoppas att det kommer bli en lugn helg så jag kan ta tag i vissa saker med framförallt lilla Lexi. Hon är fortfarande en " giraff " men hon är en förig liten giraff och har en mycket fin kontakt och inkallningen börjar sitta där jag vill ha den. Har tänkt att köra lite grunder med henne i helgen och lära in loss..losss kan verkerligen behövas då allt ska smakas på..


Hon har haft brorsan här i nästan en vecka så det har vart röj, röj mera röj..

Här smyger de på varandra!


  


Annars så har jag kört ytterst lite med Asra, är inte särskildt motiverad till lydnad i det här vädret..förstår inte att vissa tävlar i de här förhålandena. Det är ju mer "rått" i ridhus än vad det är ute..fy sjutton..vill inte utsätta mina hundar för det.


Vi har kört mestadelen stadga i vissa moment och tränat på skiftena i fjärren.

Asra är förövrigt mitt i skendräktigheten och idag möttes jag i dörren av en glad Asra med sin nyfödda valp, denna valp är en pipleksak som är rätt stor och ska föreställa en korv med bröd..att Asra är lite knasig visste jag redan men att ha en korv med bröd som valp är till och med lite väl även för att vara Asra ; )


// Betty

Presentation


Träning med 2 rottweilers

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards