Asras och Lexis aktiviteter!

Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av Bettina - 13 augusti 2009 16:37


Har precis kommit hem efter 2 dagar i norrtälje tillsammans med min systerdotter Elise!

Långa skogsprommisar har det blivit och för Asras del och en hel del blåbärsätande : )  Asra har det toppen när vi är där ute och hon kan busa med syrrans rottis Amanda, de ser ut som parhästar när de springer tillsammans över fälten och i skogen med samma pinne i munnen : )


Hade tänkt spåra men vi höll på med annat istället..måste dock ta tag i spårandet lite mer regelbundet..får skärpa mig på den fronten!!


Lydnadsträning har vi kört en del men även där måste vi köra mer regelbundet!!  Nu är semestern över och vi ska ta oss i kragen men Asra går riktigt bra i lydnaden ändå konstigt nog ; )


En sak som gör en riktigt stolt är när Asra nu två gånger på raken vart nära att bli påflugen och jag kunnat kommendera henne stanna och sedan ligg/ligg kvar för att själv kunna skrämma iväg den läskiga hunden och Asra har skött sig exemplariskt, det är otroligt skönt att kunna lita på henne i de lägena. Asra är absolut den tuffaste hund jag har ägt och man har fått slita men hon är sammtidigt så stabil : ) Jag ser det snarare som en utmaning ; )


Så fick hon lite beröm också : )


// Betty



Presentation


Träning med 2 rottweilers

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards