Asras och Lexis aktiviteter!

Alla inlägg den 1 februari 2009

Av Bettina - 1 februari 2009 15:58

Idag var det dags för träning igen!

Vi mötte Stina/Disa, Klara/April och även Madde/Aiko+Ponte!


Disa har vi träffat och tränat med en gång tidigare men jag kunde se en otrolig utveckling på den här korta tiden!

Här jobbade vi vidare med grunderna och Disa är en mycket tacksam hund att träna! Hon är så jädrans söt trots att hon nästan naggade av mig min näsa ; )


Medans Disa körde kom en tjej förbi med sin rottis tik som jag träffat en gång tidigare, just ask Moa! Vilken fin tik hon är!

När jag sedan skulle köra Asra så använde jag mig av Moa som störning, vi gick frittfölj runt Moa, Stina och Klara.


 Körde även apportering, fjärren, rutan, inkallning med ställande, platsliggning och backa träning.


En lyckad träning och Asra var på G!


Aiko var en annan som var på G ; ) jösses vilken turbo berner hon är!!

Medans Aiko tränade på sitt stanna kvar så la jag  Asra plats bredvid och Klara passade på att lägga April jämte Aiko...jag glömde bort tiden så Asra måste ha legat riktigt lääänge men hon låg kvar trots rejäl störning!!


Efter träningen tog vi en gemensam prommis och hundarna busade som tokar!!


Det blir mycket snack och självklart då mycket hund prat..något som irriterar mig mycket för tillfället är många här på söder som tar betalt för sina kurser....så kallade instruktörer!?!


Dessa instruktörer har mycket dålig lydnad på sina egna hundar och jag träffar hundägare som gått kurser hos dessa och fått de mest fasansfulla råd man kan tänka sig.

Blir riktigt arg när jag tänker på att dessa inkompetenta personer får fortsätta, de har sämre koll på sina egna hundar än deras elever!

Asra blev påflugen av en av dessa instruktörers hund för någon månad sedan...hon bemödade sig inte ens att hämta hunden...


Nog om detta, vi kör igen på tisdag då en ny bekanskap ska vara med!


// Betty

Presentation


Träning med 2 rottweilers

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards