Asras och Lexis aktiviteter!

Alla inlägg den 28 augusti 2010

Av Bettina - 28 augusti 2010 15:50

Dagen började med att vi hämtade upp Suji med Morfen ( en kuperad och kastrerad dobbis hane )


Sedan bar det av ut till nacka för prommis och träning.

Blir alltid förundrad över att folk blandar ihop dobbisar och rottisar..mer olika kan man knappast bli. Vi behövde inte ha musik i bilen för den stod Morfen för och i skogen springer han runt konstant, vilket är bra för Lexi jagar efter och får mycket bra motion.


Vi avslutade med lite träning på klubben och det kändes bra med Lexi. Momenten börjar bli befästa. Vi körde frittfölj, ställande, läggande, inkallning, apportering, hopp och plats. Hon gjodre dock världens volt och landade upp och ned på rygg när jag belönade henne med boll på slutet...jag höll på att få en hjärtattack!!

Om Lexi håller i lederna blir jag mycket förvånad för som den hunden far runt och kastar sig iväg i situationer är inte normalt ; )


Här ligger galenpannan med sina älskade bollar : )


  


Asra fick köra lite av tvåans moment , kryp och budföring.

Hon är inte riktigt på topp men om några veckor så är hon normal igen : )


Morfen fick mest leka, åt honom gjorde vi en provisorisk jakt/kamp belönings leksak som han älskade och det är alltid kul att se hundar som verkligen uppskattar sin belöning!!


Fick även med mig en stor kasse med äpplen från Sujjis pappas tomt..vilka äpplen och vilket hus...som är till salu dessutom...Nåväl på tok för dyrt för mig men jag kan gotta mig med äppelpaj iallafall : )


// Betty

Presentation


Träning med 2 rottweilers

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards