Asras och Lexis aktiviteter!

Direktlänk till inlägg 11 april 2010

Träning

Av Bettina - 11 april 2010 22:17

Då jag har haft allt för lite tid för hundarna den senaste veckan så har vi tagit igen det nu i helgen!!


Mycket träning har det blivit och Lexi har fått köra 2 dagars uppletande så poletten har börjar trilla ner!

Det lilla jag kör med Lexi går över förväntan, hon är en riktigt rolig hund att träna!!


Hon är intensiv och arbetsvillig : )


Lexi sitter

 


Ligg är hon en fena på, hon slänger sig i backen och jag har testat henne när hon kommer i full kareta och den lilla stjärnan kastar sig i backen även då så man kan säga att ligg är befäst!


    


Asra har fått slipa på inkallning, apport, rutan och frittfölj!! Hon är pigg på att träna och blir överlycklig när hon får sin älskade belöning, ägget!!


Sötnosen Asra!!


  


// Betty

 
 
cathrine

cathrine

29 april 2010 15:41

Hej hopp va söt hon är..
Givetvis Asra med men den lilal ser skit go ut påminne rlite om Bliúmchen's Angel vi hade här (ängla) had evi inte haft så många så hade hon fått stanna vilket underverk,,Full fart framåt social,..,orädd en pärla jag vart kär..Men men det går int eha sex st sedan fudnerar vi jue para Anja till hösten..MEN vad vilken Hane..? suckar hittar jag något så är det allti något fel och hon är inte vaccinerad rabbies så kan ej åka utomlands nu heller..det är svårt..men men har du något så där i bak fickan så hojta gärna tyska linjer gör inge tom det är Jackomo i eller en tanke linjeavel med Pacco..vad tror du? fudnerar på ett par blir 3,7% inte så mycket linjeavel..Jag tror arbetsmässigt på dom linjerna..enda som kanske saknas är lite nnama..men behöve rman ha det ..Nääää

Ha det bäst ses snart hoppas jag...

http://vargstubackens.se

 
Ingen bild

Betty

30 april 2010 21:58

Halloj!

Kul att du gillar lilla Lexi, jag ser själv mycket Jaffa och Bibbi i henne!

Kanske tar med henne till SSU för miljöträning så då kan du få kika på henne.

Angående hane så ska jag hojjta till om jag hittar något men det är inte lätt i dagens läge och det är definitivt inte lätt att hitta en hane värdig Anja ; )

Hälsningar // Betty

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettina - 13 juni 2013 20:55

Trodde att Lexi skulle börja löpa i slutet av maj och väntade och väntade..Asra drog igång men fortfarande inget på Lexi. Passade då på att anmäla Lexi till Nackas klubbmästerskap. Hon var inte riktigt med på noterna och lite lojj men lyckades ändå a...

Av Bettina - 16 maj 2013 22:15

Dgen har bjudit på riktigt fint och varmt väder!!Årstafältet fick det bli och kameran fick hänga med : ) Lexi och Asra     Min finaste Asra   Lexi     Busfiorna       //Betty ...

Av Bettina - 14 maj 2013 13:50

Ojojoj vad länge sen det var sen jag bloggade. Mycket roligt har hänt och äntligen verkar värmen ha kommit för att stanna och snön är äntligen borta : )   Lexi har fått titlen korad, eller avelskorad då hon genomfört och blivit godkänd på exter...

Av Bettina - 6 mars 2013 15:43

Igår drog jag igång brukslydnadsträningen för säsongen. Körde ett pass med Madde och checkade av vart vi står i framförgåendet och budföringen. Det ska bara finslipas och Lexi hade inte glömt momenten tack och lov. Nu till lägre klass så ska jag lägg...

Av Bettina - 3 mars 2013 22:09


Nu har vi tävlat lydnadsklass 3 igen. Tävlingen arrangerades av nynäshamns bk ute på kalvö ridhus. Det är alltid nervöst och lite av en chansning att tävla på ett ställe man aldrig besökt tidigare. Kul var det att en kompis var där och höll mig sälls...

Presentation


Träning med 2 rottweilers

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards