Asras och Lexis aktiviteter!

Alla inlägg den 20 maj 2009

Av Bettina - 20 maj 2009 16:08

Bloggandet har blivit lidande de senaste dagarna då vi har haft fullt upp men nu kommer en liten rapport!


Träning har det blivit och Asra har fått köra en hel del krypträning, position och fjärr.

Jag har försökt att dela momenten så gott som det går och fokuserat på det jag vill förbättra.

Känns som Asra är mycket taggad just nu.


En utställning har vi hunnit med, en inoff i gubbängen! Asra fick HP och kom trea av tikarna med denna kritik :

Maffig tik av god typ. vacker rund skalle. Välkroppad. Bra vinklar, stark rygg. Rör sig bra runtom. Bra päls. Välvisad.


Kritiken var det inget fel på ; )


Vill Gratta Madde som ställde en egen uppfödd tik till BIR, BIG och slutligen Bis 4!! Ayla som tiken heter var en mycket trevlig bekanskap dessutom!!


Jag anmälde till utställningen eftersom jag känner att vi behöver träna på att springa men tror inte att vi får den typen av träning på såna här tillställningar..ringarna var så små...Madde ska få hålla i lite ringträning fast hon vet inte om det själv än ; )


Idag har det blivit spår!!

Eva och Tage förljde med och vi begav oss till årstaskogen.

Efter att hundarna fått simma ordentligt så begav vi oss iväg för att lägga spåren. Idag körde jag ett ca 300m långt spår i mycket torrt underlag med 4 apporter. Asra kom runt spåret och det syntes att hon fick jobba..vi fick även besök av en labbe mitt under spårarbetet...alla apporter in och en nöjd matte!!

Tage han spårade på riktigt bra så till nästa spår blir det lite svårare för lilla bananen ; )

Han är riktigt fokuserad och vi kan nog börja lägga in apporter i spåret med!!


Avslutade vår trevliga prommis på 5 timmar med en magnum..mums! Tack Eva nästa gång bjuder jag!


Bilden är på en kille som vi mötte i skogen som var ute och rastade sin hund och katt sammtidigt!! Katten var en riktig tuffing.


// Betty

Presentation


Träning med 2 rottweilers

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards