Asras och Lexis aktiviteter!

Alla inlägg den 3 december 2009

Av Bettina - 3 december 2009 21:55

I dag var det kallt som sjutton, så till den milda grad att jag var tvungen att bege mig ut på shoppingtur efter ett par nya kängor..hitttade ett par "columbia" som är riktigt mysiga!!

Vackert var det iallafall


  


Försökte mig på att fota frosten..


  


Det riktigt knastrar under skorna när man går och hundarna är som galna i att rulla sig och Asra tokstollen ska hoppa/krossa alla frusna vattenpölar hon hittar  


Asra är förövrigt skendräktig fast i ett tidigt stadie, då märks hennes skendräktighet mest av att hon är mycket hungrig, hon hugger en i fingrarna när man ger henne godis samt snor mat från både kyl och bord...jädrans hund!!

Det positiva är att hon går riktigt bra i lydnaden, hon kan jobba länge för en korvbit!!


Har kört lydnad nu 3 dagar på raken och saker och ting börjar arta sig!!


Annars har Asra fått gå på glöggfika hos Eva och Tage, hon tiggde till sig lite gotte och Tage var inte sämre han. Idag fick Tage dessutom hänga med oss på kvällsprommis, han skötte sig riktigt bra trots mycket störning av andra lösa hundar! Fick en hel del kommentarer som vanligt när jag passar honom av folk som går förbi.Det ser nog rätt roligt ut med en liten ulltuss bland mina bjässar!!


Valparna blev förresten 4 veckor idag!!

Har fått en ny favorit...en liten hane som kommer heta Brasse. Han är så underbar. Den som kommer få äran att äga honom är jag riktigt avis på!!


Nu klättrar de ur valplådan


  


De testar sina nya gaddar...


  


Å så är de bara förbaskat söta!!


  


// Betty

Presentation


Träning med 2 rottweilers

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards