Asras och Lexis aktiviteter!

Direktlänk till inlägg 5 juli 2009

Date med Gyller

Av Bettina - 5 juli 2009 23:42

Vi har haft några hektiska dagar så bloggen har blivit lite lidande...

Vi har bla haft en heldag ute i Hellas med Kerstin och Eddie, det var så härligt!! Massa sol, bad och roligt sällskap : ) Vi avslutade kvällen med lite kurs..jadu Kerstin det kommer bli spännande att se vart detta leder ; )


Dagarna bara flyger förbi och idag har Asra haft en låång dag !! Vi mötte Sandra med hennes nytillskott Gyller ( en cane corso ) samt Ninnisen med såklart.

Gyller blev kär i Asra men kärleken var inte besvarad tyvärr, Gyller får komma tillbaka när Asra inte enbart tänker på mat och sina ofödda valpar ; )


Vi hade siktet inställt på en årsta sväng men det höll på att sluta illa när vi så tvunget måste gå över en bro för att komma till årsta och några meter innan denna bro ligger en tjock svart katt som morrade och fräste åt oss..då vi försökt vänta ut katten, samt skrämma bort den utan resultat, la jag Asra plats och gick fram för att bära bort den men den morrade och fräste åt mig med...tillslut kom 2 trevliga tjejjer som blockerade katten medans vi kunde smita förbi : ) Det sjuka med denna historia är att katten låg mitt på vägen och vaktade sitt revir...det som kändes lite " spooky " var att katten klättrat över ett staket från "sin" kolonistuga där vi i efterhand ser att det sitter flera märken på dörren, typ Här vaktar jag med en katt på och beware of cat...


Vi överlevde iallafall och hade en riktigt trevlig dag!


Avlutade kvällen med en date med Tage som var på ett strålande bus humör som vanligt : )


// Betty

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettina - 13 juni 2013 20:55

Trodde att Lexi skulle börja löpa i slutet av maj och väntade och väntade..Asra drog igång men fortfarande inget på Lexi. Passade då på att anmäla Lexi till Nackas klubbmästerskap. Hon var inte riktigt med på noterna och lite lojj men lyckades ändå a...

Av Bettina - 16 maj 2013 22:15

Dgen har bjudit på riktigt fint och varmt väder!!Årstafältet fick det bli och kameran fick hänga med : ) Lexi och Asra     Min finaste Asra   Lexi     Busfiorna       //Betty ...

Av Bettina - 14 maj 2013 13:50

Ojojoj vad länge sen det var sen jag bloggade. Mycket roligt har hänt och äntligen verkar värmen ha kommit för att stanna och snön är äntligen borta : )   Lexi har fått titlen korad, eller avelskorad då hon genomfört och blivit godkänd på exter...

Av Bettina - 6 mars 2013 15:43

Igår drog jag igång brukslydnadsträningen för säsongen. Körde ett pass med Madde och checkade av vart vi står i framförgåendet och budföringen. Det ska bara finslipas och Lexi hade inte glömt momenten tack och lov. Nu till lägre klass så ska jag lägg...

Av Bettina - 3 mars 2013 22:09


Nu har vi tävlat lydnadsklass 3 igen. Tävlingen arrangerades av nynäshamns bk ute på kalvö ridhus. Det är alltid nervöst och lite av en chansning att tävla på ett ställe man aldrig besökt tidigare. Kul var det att en kompis var där och höll mig sälls...

Presentation


Träning med 2 rottweilers

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards